Harmonic Degree Variety of Selected Bach Chorales That Are Using the Same Original Chorale Melody


Creative Commons License

Sağer T., Yüceer E. M.

EUROPEAN CONFERENCE ON SCIENCE, ART AND CULTURE, Praha, Çek Cumhuriyeti, 19 Ekim 2017, ss.16-26

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Praha
  • Basıldığı Ülke: Çek Cumhuriyeti
  • Sayfa Sayıları: ss.16-26
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bach koraller, temel armoni çalışmaları için geleneksel ve vazgeçilmez bir kaynaktır. Dinî

ezgilerin J. S. Bach tarafından armonizasyonundan oluşan 371 Vierstimmige Choräle (371 Dört-sesli koral)

bünyesinde, bazı melodilerin birden fazla kez çokseslendirildiği görülmektedir. Öyle ki, bazı koral

melodiler dört, beş ve hatta altışar kez farklı armonize edilmiştir. Esas melodi armonize edilirken, melodide

bulunan seslerin hangi derece akorlarla ilişkilendirildiği merak konusudur.

Bu çalışmada, armonizasyon çeşitliliğine örnek olabilecek seçili koral melodilerinin farklı

armonizasyonları karşılaştırmalı olarak incelenecek, melodide bulunan seslerin hangi derece akorlarla

armonize edilebileceği ya da birbirleri yerine kullanılabileceği tespit edilecektir. Esas melodinin dört partili

düzende sunuluşu dikkate alınarak; elde edilen verilerin herhangi bir melodinin armonize edilmesine de yol

gösterici niteliği taşıyacaktır.

Bach chorales appear to be a traditional and unrepudiated source for basic harmony studies. The

371 Four-part Chorales (orig. 371 Vierstimme Choräle) by J. S. Bach are made up of four-part

harmonization of chorale melodies yet it is observed that some of the chorale melodies are

harmonized more than once. In substance, some of the melodies are harmonized twice, thrice,

and even six times. While harmonizing the original chorale melody, it is a matter of question that

which scale degrees are associated with which tonal degree chords.

In this study, selected Bach chorales that are using the same melody will be harmonically

analyzed, thus associated tonal degrees will be compared. The analysis will constitute a basis for

harmonizing a melody in Bach style or non-Bach style.