EUROPEAN CONFERENCE ON SCIENCE, ART AND CULTURE, Praha, Çek Cumhuriyeti, 19 Ekim 2017, ss.16-26
Bach koraller, temel armoni çalışmaları için geleneksel ve vazgeçilmez bir kaynaktır. Dinî
ezgilerin J. S. Bach tarafından armonizasyonundan oluşan 371 Vierstimmige Choräle (371 Dört-sesli koral)
bünyesinde, bazı melodilerin birden fazla kez çokseslendirildiği görülmektedir. Öyle ki, bazı koral
melodiler dört, beş ve hatta altışar kez farklı armonize edilmiştir. Esas melodi armonize edilirken, melodide
bulunan seslerin hangi derece akorlarla ilişkilendirildiği merak konusudur.
Bu çalışmada, armonizasyon çeşitliliğine örnek olabilecek seçili koral melodilerinin farklı
armonizasyonları karşılaştırmalı olarak incelenecek, melodide bulunan seslerin hangi derece akorlarla
armonize edilebileceği ya da birbirleri yerine kullanılabileceği tespit edilecektir. Esas melodinin dört partili
düzende sunuluşu dikkate alınarak; elde edilen verilerin herhangi bir melodinin armonize edilmesine de yol
gösterici niteliği taşıyacaktır.
Bach chorales appear to be a traditional and unrepudiated source for basic harmony studies. The
371 Four-part Chorales (orig. 371 Vierstimme Choräle) by J. S. Bach are made up of four-part
harmonization of chorale melodies yet it is observed that some of the chorale melodies are
harmonized more than once. In substance, some of the melodies are harmonized twice, thrice,
and even six times. While harmonizing the original chorale melody, it is a matter of question that
which scale degrees are associated with which tonal degree chords.
In this study, selected Bach chorales that are using the same melody will be harmonically
analyzed, thus associated tonal degrees will be compared. The analysis will constitute a basis for
harmonizing a melody in Bach style or non-Bach style.