Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, sa.1, ss.1-24, 2005 (Hakemli Dergi)
Sunulacak bir bilgiyle ilgili
öğrencilerin bakış açıları ve önbilgileri eğitimde önemli bir yer tutar. Bir
derse ilişkin hedef davranışların kazandırılabilme düzeyinin önemli ölçüde öğretimi
yapılacak konuya ilişkin temel kavramların doğru algılanmasına bağlı olduğu
söylenebilir. Bu nedenle araştırmada ışık kavramına ilişkin öğrenci algıları
ele alınarak incelenmiştir. Araştırmada öğrencilerin ilköğretim okullarında fen
bilgisi dersleri içinde yer alan ışık konusu hakkındaki düşünceleri araştırılmıştır.
Araştırmanın çalışma evrenini 2001–2002 yılları arasında Van’da merkez
ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma ışık
kavramına ilişkin konuların işlendiği sınıflardaki öğrencilerle yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği ile yürütülmüştür. Araştırma sonucunda Işık
kavramına ilişkin hatalı ve doğru algılamaların benzer yaş gruplarında ve
benzer biçimde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Işık kavramına ilişkin ders
alan öğrencilerin kavram yanılgılarının olduğu görülmüştür.
Anahtar
Kelimeler: Fen öğretimi, Işık Kavramı.