17. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.190-196
Bugün rekabetin temeli yeni ürün üretmekten, yeni iş modelleri yaratmaya kaymıştır. İş modelleri işletmenin
stratejisinden hareketle, hissedar değerini nasıl arttıracağını ve nakit akışlarının devamlılığını nasıl sağlayacağını
gösteren bir modeldir. Stratejiden önemli farkı, bir model olduğu için, her işletmeye uygulanabilmesidir. Bu çalış‐
mada İstanbul Büyük Şehir Belediyesine(İBB) bağlı İstanbul Deniz Otobüsleri(İDO) bünyesinde hizmet veren fakat
bağımsız bir şirket olan Teknomar’ı ve onun ürünü deniz taksiciliğini bir vaka araştırması olarak incelenmiştir. Bu
inceleme sırasında işletmenin genel müdürü ile ve yapılandırılmış mülakat yöntemi ile bir görüşme yapılmıştır. Bu
görüşme sonucu bir model oluşturulmuş ve modelin nasıl kurulacağı gösterilmiştir.