AURUM Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi (A-JESA), cilt.6, sa.1, ss.125-130, 2022 (Hakemli Dergi)
Genişletilmiş gerçeklik teknolojisi; sanal gerçeklik (SG), artırılmış gerçeklik (AG) ve karma gerçeklik (KG)
olarak gruplanabilecek alanların üst başlığı olmaktadır. Genişletilmiş gerçeklik, bütünüyle sanal bir
evren üzerinde SG gözlüğü aracılığıyla kavranabilen bir evreni betimleyebileceği gibi tablet ya da mobil
telefonlar üzerinden gerçek ve sanalın birleşebildiği bir evrene de işaret edebilmektedir. Genişletilmiş
gerçeklik teknolojisi pek çok alanda faydalanılabilen bir uygulama alanı olabilmektedir. Eğitim ve sağlık
özelinde pandemi sonrası yeni deneyimlere duyulan ihtiyacın artmasıyla birlikte bu tür yeni teknolojileri
yönelik deneyim ve yaklaşımlar da hız kazanmıştır. Bu makalede, diş hekimliği eğitiminde genişletilmiş
gerçeklik teknolojisinin araştırmalarına ve uygulamalarına yönelik bir derleme makale çalışmasının
yapılması hedeflenmiştir. Genişletilmiş gerçeklik teknolojisi, diş hekimliği eğitiminde kullanımı üzerinden
değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Extended reality technology can be grouped as virtual reality, augmented reality and mixed
reality, considered as a top title. Extended reality can depict a universe that can be comprehended
through virtual reality glasses on a completely virtual universe or a universe where real and virtual can be combined via tablets or mobile phones. Extended reality technology can be an
application area to be used in many fields. Due to the increasing need for new experiences after
the pandemic in the field of education and health, experiences and approaches to such new
technologies have also gained progress. In this article, it is aimed to conduct a review article
study on the research and application of extended reality technology in dentistry education.