Çocukların erken yaşlardan itibaren STEM eğitimine maruz bırakılması STEM kariyerlerine karşı merak ve ilgisini arttırmaktadır. Çocuklar, STEM eğitimi ile çocuklar küçük birer bilim insanı gibi çalışıp kendi bilimsel ürünlerini ortaya koyarak öğrenirler. Bu noktadan hareketle bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının günlük yaşamda karşılaştıkları ışık kavramına yönelik farkındalık kazanmalarıdır. Araştırma Türkiye’de 2022-2023 yılı bahar döneminde bir devlet okulunda bulunan 60-72 aylık 20 çocuk ile “Okul Öncesi Eğitimde STEM Etkinliği: Haydi Işığı Keşfedelim” ismiyle gerçekleştirilmiştir. STEM etkinlik planı araştırmacılar tarafından okul öncesi eğitim programı ve Next Generation Science Standards rehberliğinde 5E modeline uygun şekilde hazırlanmıştır. Etkinlik süresince 5E modelinin basamakları takip edilmiş olup çocukların ışığı keşfedecekleri projelerini tasarlayarak gözlem yapabilmeleri ve okul öncesi dönemde STEM eğitimi ile ilgili öğrenme hedeflerine ulaşmaları sağlanmıştır. Bu bağlamda mevcut etkinliğin, okul öncesi dönem çocuklarının STEM eğitimi almaları ve belirlenen uluslararası standartlara ulaşabilmeleri noktasında etkili olabileceği düşünülmektedir.
Exposing children to STEM education from an early age increases their curiosity and interest in STEM careers. Thanks to STEM education, children learn by working like little scientists and putting forward their own scientific products. Based on this approach, the aim of this research is to raise awareness among preschool children about the concept of light that they encounter in daily life. The study was carried out with 20 children aged 60-72 months in a public school in the spring term of 2022-2023 in Turkey under the name of "STEM Activity in Preschool Education: Let’s Discover the Light!". The STEM activity plan was designed by the researchers in accordance with the 5E model under the guidance of the preschool education curriculum and Next Generation Science Standards. During the activity, the steps of the 5E model were followed, allowing children to design their projects to discover light, make observations, and achieve learning objectives related to STEM education in the preschool period. In this context, the present activity is effective for preschool children to receive STEM education and reach the determined international standards.