7. Otomotiv Teknolojileri Kongresi OTEKON2014, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2014, cilt.1, sa.1, ss.103
Bu çalısmada İstanbul ulasımında kullanılan bir hafif metro aracına ait dinamik incelenerek yanal kararlılık
için gerekli olan diferansiyel denklemler çıkartılmıstır. Matlab’te kurulan 27 serbestlik dereceli matematik
model kullanılarak sistemin özdeger ve kararlılık analizleri gerçeklestirilmistir. Daha sonra, sistemin kritik
hızı tespit edilerek birincil ve ikincil süspansiyon katılık parametrelerinin hafif metro aracı yanal
kararlılıgına etkileri arastırılmıstır. Ayrıca, birincil ve ikincil süspansiyon parametreleri optimize edilerek
sistemin kritik hızı artırılmıstır. Yapılan tüm analizler bos ve dolu araç yükleme kosulları için ayrı ayrı
gerçeklestirilmistir.