6. International Educational Technology Conference (IETC 2006), Girne, Kıbrıs (Kktc), 18 - 21 Nisan 2006, ss.1315-1326
Bu çalışmada, ilköğretim öğretmenlerinin, öğretim sürecinde bilgisayarı “bilgiye erişme ve
materyal geliştirmede bir araç” olarak kullanabilmelerini hedefleyen, öğrenenin ihtiyacına yönelik bir
öğretim tasarımı sunmak amacıyla geliştirilen “Öğrenen Merkezli Bilgisayar Okuryazarlığı (BOY)”
öğretim programı tanıtılmış ve uygulama sonucu elde edilen öğretmen görüşlerine yer verilmiştir.
Geliştirilen BOY öğretim programının içeriği, tüm BOY programlarında yer alan ofis programları ve
İnternet konularından oluşmaktadır. Ancak, alt konulara verilen ağırlık öğrenen ihtiyacına, ilgilerine ve
branşlarına yönelik, öğretim süreçlerinde kullanabilecekleri etkinliklere dayandırılmıştır. Ayrıca,
Sarmal Programlama yaklaşımı ile de öğrenene, bir kazanımı tek bir etkinlikte geliştirme sınırlılığından
kurtularak farklı içeriklerde pekiştirme olanağı tanınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, özel bir
ilköğretim okulunda görev yapan farklı branşlardaki 169 öğretmen oluşturmaktadır. Program
uygulanmadan önce öğretmenlere BOY ihtiyaçlarını belirlemek üzere bir ölçek verilmiş, ölçeğin
değerlendirilmesi sonucu öğretmenler, BOY ihtiyaçlarına ve branşlarına göre homojen gruplara
ayrılmışlardır. Araştırma sonunda öğretim programı ile BOY becerilerini geliştiren öğretmenlerin,
eğitimi takip eden öğretim yılında, bilgisayarı bilgiye erişme ve materyal geliştirme amacı ile kullanma
durumlarına bakılmış ve öğretmenlerin, “Öğrenen Merkezli BOY Öğretim Programı”nı ihtiyaçlarını
karşılamada “yeterli” buldukları belirlenmiştir. Öte yandan eğitime katılan öğretmenlerin, bilgisayarı
materyal geliştirme aracı olarak ne ölçüde kullandıklarına yönelik veriler halen toplanmaktadır.
Bildirinin aslında bu sonuçlara da yer verilecektir.