ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, ss.147
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kelime seçimi ve kullanımı, anlama ve anlatma
becerilerinin kullanımında son derece önemlidir. Kelime bilgisi anlama becerisinde önemli
bir yer tuttuğu gibi zihinde var olan anlamın çeşitli biçimlerde aktarılmasında da en önemli
unsurlardan biridir. Tema ve etkinlikler yoluyla öğrenilen kelimeler, konuşma ve yazma
becerisinin işe koşulması ile kullanıma dökülür. Dil öğrenme sürecinde gerçekleşen yazma
etkinliklerinde öğrenciler, sahip oldukları kelimelerin tamamını kullanmaktan ziyade
öğrendiği kelimelerden konuya uygun olanlarını seçer. Bu bakımdan kelime seçiminin
bilinçli bir tercih olduğu ifade edilebilir. Bu çalışmada, Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin
A1 kuru sonunda yapılan yazma sınavındaki kelime tercihlerini belirlemek amaçlanmıştır.
Bu doğrultuda çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır.
Çalışmanın inceleme nesnelerini, Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti A1 kitabı ve A1 kuru
sonunda öğrencilere uygulanan yazma sınavı oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri doküman
incelemesi yoluyla toplanarak elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.