Oyunlaştırılmış Ters-Yüz Öğrenme Modeli ile Yaşam Boyu Öğrenmeyi Benimsemek


Babacan T., Aydemir Altaş E.

Yaşam Boyu Öğrenme için Teknolojik Gelişmeleri Benimsemek, Mahmoud Hawamdeh,Faiz Abdelhafid, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.138-167, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Diğer
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: IGI Global yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Pennsylvania
  • Sayfa Sayıları: ss.138-167
  • Editörler: Mahmoud Hawamdeh,Faiz Abdelhafid, Editör
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu bölüm, "oyunlaştırılmış ters yüz öğrenme" olarak adlandırılan dinamik bir yaklaşım oluşturarak oyunlaştırma ve ters yüz öğrenme arasındaki uyumu incelemektedir. Bölümde, öğrenmeyi sürdürme nihai hedefiyle ters yüz edilmiş sınıflara oyunlaştırılmış unsurları dahil etmenin yolları ele alınmakta ve yaşam boyu öğrenmeye katkılar özetlenmektedir. Eğitimciler, ters yüz öğrenme ile oyunlaştırmanın etkin kullanımını uygulayarak yaşam boyu öğrenme becerilerini destekleyebilirler. Bu bölüm, ters yüz edilmiş öğrenmenin oyunlaştırılmasının öğrenci katılımını nasıl artırdığını, onları nasıl motive ettiğini ve öğretim kalitesini nasıl geliştirdiğini açıklamaktadır. Bu bölüm, etkileşimin ve eğitimdeki teknolojik yenilikleri nasıl tamamen içerdiğinin kapsamlı bir incelemesini sunarak etkili öğrenmenin temelini atmaktadır. Sonuç olarak, bu yenilikçi yaklaşım sadece geleneksel öğrenme paradigmalarını dönüştürmekle kalmamakta, aynı zamanda öğretmenlerin öğrenciyi dahil ederek ve esneklik ve uyarlanabilirliğe izin vererek eğitimin değişen yüzlerine uyum sağlamaları için uygun bir yapı sunmaktadır.



This chapter delves into the harmony between gamification and flipped learning building a dynamic approach called “gamified flipped learning.” The chapter addresses ways to include gamified elements in flipped classrooms with the ultimate goal to sustain learning, outlining contributions to lifelong learning. Educators can support lifelong learning skills by implementing the efficient use of gamification with flipped learning. The chapter describes how gamification of flipped learning increases student engagement, motivates them, and improves the quality of instruction. This chapter provides a thorough examination of interaction and how it completely incorporates technological innovations in education, laying the basis for effective learning. Ultimately, this innovative approach not only transforms traditional learning paradigms but also offers a viable structure for the teachers to adapt to the changing faces of education by engaging the student as well as allowing for flexibility and adaptability.