FSM Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, ss.229-242
Problem
Durumu ve Amaç
Kesirler konusu öğrencilerin ilk olarak 5.
Sınıfta karşılaştığı soyut konulardan biridir. Kesirler ilköğretim
matematiğinin en soyut konusudur (Booker, 1996). Bu soyut konu materyal
kullanılarak öğrenci zihninde somutlaştırılıp anlaşılır hale getirilmesi
gerekir. Skemp (1987) çocukların somut
nesnelerle etkileşimlerinin soyut anlamalarını desteklediğini belirtmiştir. Bu
doğrultuda amacımız, oluşturduğumuz materyalimiz ile matematik öğretmenlerine
yardımcı olmak ve öğrencilerde etkili öğrenme sağlamaktır.
Yöntem
Bu çalışmada yalnızca son-test uygulamalı
ön-deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 5. Sınıf öğrencilerden
oluşan 1 kontrol sınıfı ve 1 deney sınıfı oluşturmaktadır. Öğrencilerin
önbilgi olarak birbirlerine denk olup olmadığının kontrolü için, öğrencilerin
en son yapılan matematik sınav sonuçları baz alınmıştır. Yapmış olduğumuz materyalin faydasını ölçmek adına kontrol ve deney
grubuna son test uygulanarak analiz edilmiştir.
Bulgular
İki gruba da uygulanan son matematik sınavı p
değerinin (sig) 0.000 olması grupların anlamlı bir farklılığın olmadığını göstermektedir.
Aynı zamanda grupların son test p değerinin (sig) 0,008 olması (p<0,05) son
test lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir.
Tartışma,
Sonuç ve Öneriler
Grupların son test p değerinin (sig) 0,008
olması (p<0,05) son test lehine anlamlı bir farklılık olduğunun görülmesi tasarlanan
materyalin amacına ulaştırmıştır. Dolayısıyla öğrenci başarısına olumlu yönde
etkisi olmuştur. Bu sonuçlara göre
çalışmamız farklı çalışma grupları ile çalışma derinleştirilebilir, nicel
yöntemle geniş evren-örneklem ile araştırmalar yapılabilir.
Problem Status and Purpose
The subject of fractions
is one of the abstract topics that students first encounter in 5th grade.
Fractions are the most abstract subject of elementary mathematics (Booker,
1996). This abstract subject material must be made concrete and understandable
in the student’s mind. Skemp (1987) stated that children's interactions with
concrete objects support their abstract understanding. In this direction, our
aim is to help math teachers with our material we created and to provide
effective learning for students.
Method
In this study, only
pre-experimental design with post-test application was used. The sample of the
study consists of 1 control and 1 experimental class of 5th grade students. In order to check whether the students are equivalent
to each other in aspect of their preliminary information, the most recent
mathematics exam results were taken into consideration. The material we
prepared was analyzed by applying post-test to the control group and
experimental group in order to measure the benefits.
Results
The recent math exam
p-value (sig) of 0.000 applied to both groups shows that there is no
significant difference between the groups. Meanwhile, the fact that the
post-test p value (sig) of the groups was 0.008 (p <0.05) indicates a
significant difference in favor of the post-test.
Discussion, Conclusion and Suggestions
The fact that the
post-test p value (sig) of the groups was 0.008 (p <0.05) and that it was
found that there was a significant difference in favor of the post-test
achieved the purpose of the intended material. Therefore, it had a positive
effect on student success. According to these results, our study can be
deepened with different study groups, and researches can be made with large
universe-sampling with quantitative methods.