Eğitimde Anlama Sorunu: Öğretmenim Nasıl Anlayabilirim?"


Creative Commons License

Taşdelen V.

Eğitimde Yeni Ufuklar, ss.20-23, 2007 (Hakemsiz Dergi)

  • Basım Tarihi: 2007
  • Dergi Adı: Eğitimde Yeni Ufuklar
  • Sayfa Sayısı: ss.20-23

Özet

Eğitimde nitelik ve kalite söz konusu olduğunda, en fazla telaffuz edilen kavramlardan ikisi “ezberleme” ve “anlama”dır. Ezberlemenin eğitimdeki kaliteyi düşürdüğünü, dolayısıyla onun yerini “anlama”nın alması gerektiğini düşünürüz. Öğrencilerimize şunu söyleriz: “Derslerinizi ezberlememelisiniz!” “Ezberlemeyip de ne yapalım” diye sorduklarında “Anlamalısınız” deriz. Ezberlemeyi değil anlamayı önerirken, acaba onlardan gelecek şu soruya ne kadar hazırlıklıyız: “Öğretmenim, nasıl anlayabilirim?” “Eğitimde Anlama Sorunu” başlıklı makaleler serisinden ilkini oluşturan bu makalede, bir cevap üretmekten çok, sorunun belirginleştirilmesi, altının çizilmesi ve yüksek sesle sorulması amaçlanmıştır. Serinin diğer makalelerinde, soru, kısmen de olsa cevap bulmaktadır