Eğitimde Yeni Ufuklar, sa.12, ss.20-23, 2007 (Hakemsiz Dergi)
Eğitimde nitelik ve kalite söz konusu olduğunda, en
fazla telaffuz edilen kavramlardan ikisi “ezberleme” ve “anlama”dır.
Ezberlemenin eğitimdeki kaliteyi düşürdüğünü, dolayısıyla onun yerini
“anlama”nın alması gerektiğini düşünürüz. Öğrencilerimize şunu söyleriz: “Derslerinizi
ezberlememelisiniz!” “Ezberlemeyip de ne yapalım” diye sorduklarında “Anlamalısınız”
deriz. Ezberlemeyi değil anlamayı önerirken, acaba onlardan gelecek şu soruya
ne kadar hazırlıklıyız: “Öğretmenim, nasıl anlayabilirim?” “Eğitimde Anlama
Sorunu” başlıklı makaleler serisinden ilkini oluşturan bu makalede, bir cevap
üretmekten çok, sorunun belirginleştirilmesi, altının çizilmesi ve yüksek sesle
sorulması amaçlanmıştır. Serinin diğer makalelerinde, soru, kısmen de olsa cevap
bulmaktadır