Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.4, sa.13, ss.591-604, 2017 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi dönem bireylerin tüm gelişim alanlarında hızla yetkinleştiği bir
dönemdir. Bu dönemde edinilen kazanımlar yaşam boyu kullanılan becerilere
dönüşür. Dolayısıyla kişilerin yaşam kalitesini arttıran, doyurucu ve mutlu bir
hayat sürmesine yardımcı olan eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri eğitimi de
bu dönemde kritik öneme sahiptir. Öğrencilerin özelliklerini bilmek program
geliştirme çalışmalarında ihtiyaçları belirlemede ve öğretmenin sınıf içi
uygulamarına öğrencileri temel alarak yön vermesimnde oldukça önemlidir. Bu
bağlamda yapılan çalışmada okul öncesi dönemdeki öğrencilerin eleştirel ve
yaratıcı düşünme düzeylerini belirlemek, öğrencilerin yeterliklerini ve
yetersizliklerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu süreçte 30 öğrenci
gözlemlenmiştir. Veriler toplanırken araştırmacı tarafından oluşturulan gözlem
formundan yararlanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafınfdan geliştirilen dereceli
puanlama ölçeği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın program geliştirme
uzmanlarına, ailelere, okul öncesi öğretmenlerine ve eğitim kurumu yöneticilerine
yol gösterici olacağı düşünülmektedir.