Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.11, sa.55, ss.897-917, 2018 (Hakemli Dergi)
Yetenek savaşının yaşandığı günümüz
dünyasında hız artık en önemli unsurdur ve nitelikli insan kaynağını hızlı bir
şekilde işletmeye çekmek ve işletmeye kazandırmak şirketlerin başarıya
ulaşmasında önemli bir rekabet avantajı kaynağı haline gelmiştir. Dünyadaki
gelişmelere paralel olarak Türkiye’de de pek çok işletmenin her geçen gün bu
alana yatırım yaptığı görülmektedir. Ancak dünyada bu konuyla ilgili yapılan
pek çok araştırma olmasına karşın ülkemiz literatürüne bakıldığında bu konuda
yeterli sayıda veriye ve araştırmaya rastlanılmamaktadır. O nedenle söz konusu
araştırma, Türkiye’de önde gelen bazı işletmelerin sosyal paylaşım sitelerini
kullanım alışkanlıklarını incelemek ve bu siteleri kullanmanın firmalara
sağladığı avantajların ve dezavantajların anlaşılmasına yönelik bir veri
sağlaması açısından önem taşımaktadır.
Bu araştırmanın ana amacı; elektronik
işe alım sürecinde sosyal paylaşım sitelerinin kullanımının diğer işe alım
kaynakları ile kıyaslandığında firmaların işe alım süreçlerinde sağladığı
avantajları ve işe alım süreçlerini nasıl etkilediğini incelemek ve insan
kaynakları çalışanlarının bu sürece olan bakış açılarının araştırılmasıdır.