Magyarok Tervlapjai Törökorszagban: Magyar-Török Epiteszeti Kacsolatok a 19-20.Szazadban/Macarların Tasarımları Türkiye’de: Osmanlının Son Döneminden Cumhuriyetin İlk Dönemine Türkiye’de Macar Mimarların Gerçekleştirilmemiş Projeleri, Gergö Kovacs,Zafer Sağdıç, Editör, TERC Kft., Budapest, ss.8-156, 2022
Türk Mimarisinin sessiz büyükelçisi ve aristokrat bir mimar ve fazlası olarak tanımlanan Sedad Hakkı Eldem, 1908’de İstanbul’da doğdu. Babasının başkonsolos olması nedeniyle Avrupa’nın Marsilya, Zürih ve Münih’te gibi kentlerinde yaşadı. İlköğrenimini Cenevre’de orta öğrenimini de Münih’te yaptı. Burada henüz lise öğrencisi iken o yıllardaki mimarinin ve tanınmış mimarların geniş ölçüde etkisi altında kaldığını yazılarından öğrenmek mümkündür. 1924’te Almanya’dan dönerek Sanayi-i Nefise Mekteb-i Âlîsi’nde mimarlık okudu. 1928’de bölümü birincilikle bitirereküç yıllık bir burs ile Fransa, İngiltere ve Almanya'ya gitti. Buralarda dönemin ünlü mimarları ve mimarlık tarihinde önemli yerleri olan Auguste Perret'nin, Hans Poelzig'in, Jansen’in yanında çalıştı, Le Corbusier ile tanıştı. Yurda dönünce akademi yıllarında öğrencisi de olduğu İtalyan mimar Guilio Mongeri’nin Ankara’daki bürosunda çalışmaya başladı. 1932’de İstanbul’a dönerek kendi bürosunu açtı ve aynı zamanda Akademi’de de öğretim üyeliğine başladı. 1978’de emekli olana kadar akademide öğretim üyeliğini devam ettirdi. Hem yetiştiği aile ortamı hem de dönem olarak dünyanın içinde bulunduğu ulusal-uluslararası, yöresel-evrensel olma ikilemi arasında gidip gelmelerin de etkisiyle milliyetçi/ulusal bir tavır almıştır.