10. International Educational Technology Conference, (IETC 2010), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, ss.259-262
Bu araştırmanın amacı, BÖTE
alanı lisans programında verilen ve farklı alanlara hizmet eden derslerin,
öğrencileri alana hazırlamasına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir.
Araştırmada, söz konusu dersler öğretmenlik meslek bilgisi (MB), bilişim
teknolojileri (BT) ve öğretim teknolojileri (ÖT) olmak üzere üç alana ayrılarak
öğrencilerin bu derslerin alana hazırlamasına ilişkin görüşlerinin
cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türüne ve mezun olduktan sonra yapmayı
düşündükleri mesleğe göre değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırmaya,
Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) BÖTE bölümünde okuyan 249 öğrenci katılmış ve
görüşleri 4 maddeden oluşan 5’li likert tipinde bir oluşturucu indeks kullanılarak
alınmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, söz konusu derslerin
alana hazırlamasına yönelik öğrenci görüşlerinde öğrencilerin cinsiyetlerine,
mezun oldukları lise türüne ve mezun olduktan sonra çalışmayı düşündükleri
alana göre anlamlı farklılıklar olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırma, BÖTE
lisans programında yer alan derslerin, öğrencileri alana hazırlama konusundaki
rolü açısından önemlidir. Dolayısıyla,
araştırmanın bahar dönemi için de yapılması planlanmakta ve diğer
üniversitelerin BÖTE bölümü öğrencilerinin de bu yöndeki görüşlerinin
belirleneceği çalışmaların yapılması önerilmektedir.