International Social Science Studies, cilt.6, sa.72, ss.4678-4686, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu makale, 1926'da Bulgaristan'dan Türkiye'ye göç eden bir
ailenin üçüncü kuşak bir üyesi için var olmayan episodik bir
hafızayı yeniden inşa etmek için fotoğrafın ve otoetnografinin
görsel ve yazınsal anlatım olanaklarını kullanarak bir geri dönüş
incelemesini içermektedir. Atalarının geldiği Alfatlı/Bulgaristan
göçü sırasında ilk yazarın ailesinin sözlü, görsel veya yazılı
geçmişiyle ile ilgili belirsiz bir hikaye dışında herhangi bir bilgi
bulunmamaktadır. Çalışma, Walter Benjamin’in ‘Tarih Kavramı
Üzerine’ ve ‘Fotoğrafın Küçük Tarihi’ gibi yapıtlarındaki tarih
ve fotoğraf ile ilişkisinden hareket ederek geri dönüşün
fotografik olarak önemli ve kullanılması gereken görsel bir araç
olduğu üzerinde duruyor. Çalışmanın anlatı bölümü ise
postmodern bir yöntem olan otoetnografinin kullanılarak üçüncü
kuşağın etnografik bir bakışla otobiyografisini çözümlemeye
çalışmasından oluşuyor. Anlatı bölümüne eklemlenen
fotoğraflar ise Benjanin’in ‘suç mahali’ olarak adlandırdığı
kavramla ilişkilendirilerek anlatı-görsel ilişkisi yapılandırılıyor.
Çalışma, buradan hareketle üçüncü kuşak göçmenin tekrar suç
mahaline dönerek, kayıp hafıza ile kimlik arasında bir bağlantı
kurmanın anlamlı ve olası bir yolunu bulması için fotoğraf ve
otoetnografik geri dönüşü metodolojik olarak kullanmasının
olasılığını tartışıyor.
Anahtar Kelimeler: Otoetnografi, fotoğraf, göç, Balkanlar, eve
dönüş, geri dönüş, postkolonyalizm.
fotoğraf, göç, Balkanlar, eve
dönüş, geri dönüş, postkolonyalizm.
This paper examines the backtrack searching through the use of
photography’s visual and experiencing an autoethnographic
journey’s narrative possibility to reconstruct an episodic
memory which does not exist for a third-generation member of
a family who emigrated from Bulgaria to Turkey in 1926.
During his journey to Alfatlı/Bulgaria where his ancestors came
from, first author’s had no information on his family’s oral,
visual, or written history except a vague story. Based on the
relationship between history and photography in Walter
Benjamin's works such as "On the Concept of History" and
"Little History of Photography", this work emphasizes that
return is a photographically important and visual tool that
should be used. The narrative part of the study consists of using
autoethnography, a postmodern method, to analyze the
autobiography of the third generation with an ethnographic
perspective. The photos attached to the narrative section are
associated with the concept that Benjamin calls " scene of crime
" and the narrative-visual relationship is structured. The study
therefore discusses the possibility that the third generation
immigrant will return to the scene of crime and use
photography and autoethnographic backtrack methodologically
to find a meaningful and possible way of establishing a link
between lost memory and identity.
Keywords: Autoethnography, photography, migration, Balkans,
homecoming, backtrack, postcolonialism.