Uluslararası Sanat ve Sanat Eğitimi Dergisi, cilt.4, sa.7, ss.328-344, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada öğretmen adaylarının duyusal algı gelişiminin seçtikleri estetik objeler üzerinden
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji
deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örneklem
seçme yöntemi ile belirlenmiştir. Bu katılımcılar İstanbul’da bir üniversitenin farklı bölümlerinde öğrenim
gören 9 öğretmen adayıdır. Araştırmanın verileri öğretmen adaylarının seçtikleri estetik objeler ve yarı
yapılandırılmış görüşme formları ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir.
Araştırmada güvenilirliği sağlama adına araştırmacı üçgenlemesi kullanılmıştır. Kodlayıcılar arası uyum ise
.89 olarak belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları “öğretmen adaylarının duyusal algı gelişimi” teması adı
altında açıklanmıştır. Bu temada “seçilen objenin estetik yönü, sanat eserine estetik ilgi, çevremizdeki estetik
ve çevre ve sanatsal ürünün bütünleşmesi” gibi alt temalarla açıklanmıştır. Bu alt temalar çerçevesinde sanat
ve estetik dersinde uygulanan duyusal algı yönteminin görsel algıyı geliştirdiği ve estetik duyarlılığı artırdığı
söylenebilir. Ayrıca araştırmanın bulgularına dayalı olarak duyusal algı yönteminin daha küçük yaş gruplarında
yapılabileceği önerilmiştir.