Social Sciences Studies, vol.7, no.77, pp.367-372, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmada Türk yazarlar tarafından yazılan tüm elektrogitar eğitim metotları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma metodu olarak betimsel yöntem ve tarihsel tarama yöntemi kullanılmıştır. İlk bölümde enstrümanın tarihçesi ve gelişiminden bahsedilmiş, ardından metotlar analiz edilmiştir. Analiz ederken baz alınan ana parametre metodun başlangıç seviyesinden ileri seviyeye gelinceye kadar enstrüman öğretiminde teknik ve teori konularında düzey yükseltmedeki basamaklandırma başarısı olmuştur. Analizlerde çıkan sonuçlar detaylı bir biçimde yazılmış ve son olarak da metotların karşılaştırması yapılmıştır. Metotların barındırdığı ortak içerikler tespit edilmiş, konu basamaklandırma başarısı sıralanmış, elektrogitar öğretisine yaklaşım şekilleri açıklanmıştır. Ortaya çıkan tüm bu bulgular yazılı ve tablo biçiminde sunulmuştur. Sonuç olarak, Türk yazarlar tarafından yazılmış elektrogitar metotları konu basamaklandırma açısından geliştirilmelidir.