9th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, ss.477-487
Günümüzde, sağlık problemlerini çözmek, arkadaşlarıyla haberleşmek ya da istedikleri
bir bilgiye ulaşmak gibi amaçlarla teknolojiyi ve özellikle bilgisayarları kullanan yetişkinlerin sayısında
artış görülmektedir. Bu nedenle yetişkinlere yönelik bilgisayar eğitimlerinin ihtiyacı karşılar nitelikte
tasarlanması ve sayılarının arttırılması her geçen gün önemli bir çalışma alanı olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu araştırmada 2007 Yılı içerisinde Yapı Kredi Yaşlılık Araştırmaları Merkezi desteğiyle,
Türkiye Eğitimi Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ve Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nün ortak çalışması sonucu, İstanbul, Eskişehir ve Diyarbakır’da, 84
kursiyerden oluşan 40 yaş üstü yetişkinlere yönelik bilgisayar okuryazarlığı eğitimleri verilmiştir.
Yapılan bu betimsel çalışmada bilgisayar eğitimlerine katılan yetişkinlerin bilgisayar teknolojisi
kullanımlarına ilişkin profilleri incelenmiş ve yetişkin profilleri cinsiyete göre farklılık analizleriyle
birlikte sunulmuştur.