International Journal of Social and Educational Sciences, cilt.4, sa.8, ss.265-275, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine Türkçe derslerinde dinleme etkinliklerinden önce yapılacak çalışmaların (hazırlık çalışmalarının), öğrencilerin dinleme becerilerine etkisi ve bununla ilgili görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Deney grubunda, fiziksel ve zihinsel hazırlık aşamaları takip edilerek işlenmiş; kontrol grubunda herhangi bir hazırlık yapılmadan derse geçilmiştir. Yapılan hazırlık çalışmasının öğrenci üzerindeki etkisini ölçmek için çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı, eşleştirmeli ve kısa cevaplı sorular sorulmuştur. Buradan elde edilen veriler SPSS’e girilmiş ve Bağımsız Gruplar t- Testi’nin sonucuna göre kontrol grubunun ortalaması (25.3684) ile deney grubunun ortalaması (36.2857) arasında yaklaşık 11 puanlık bir fark ortaya çıkmıştır. Deney grubu lehine çıkan bu anlamlı fark üzerine bunun sebeplerini belirlemeye yönelik deney grubu öğrencilerine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış ve farkın sebepleri ortaya konulmuştur. Yine forma göre, deney grubundaki öğrencilerin tamamı dinleme hazırlığında uygulanan aşamaların kendilerine olumlu katkılar sağladığına yönelik sorulan beş adet "Evet" "Hayır" sorusuna, "Evet" cevabını vermişlerdir. Bu sonuçlara göre, yapılan hazırlık çalışması, deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarına anlamlı yönde etki ettiğini göstermektedir.