Ana Dili Eğitimi, cilt.3, sa.1, ss.17-29, 2015 (Hakemli Dergi)
Genelde söz varlığı unsurları, özelde kelime öğretimi öğrencinin dil becerilerinin desteklenmesi
konusunun önemli bir basamağını oluşturmaktadır. Sınıf seviyelerine uygun kelime listelerinin
titizlikle oluşturulup ders ve çalışma kitapları için hazırlanan etkinliklerde kullanılması öğrencilerin
ortak bir kelime hazinesine sahip olması açısından önemlidir. Bu sebeple hazırlanan ders ve çalışma
kitabındaki kelimeler birbiri ile uyumlu olmalıdır. Kelime listelerinden hareketle düzenlenen
etkinliklerin nitelikli olması ve öğrencide kelime farkındalığı oluşturması beklenmelidir. Öğrenci
kelime ezberlemek yerine kelime anlamı öğrenme stratejisini kavramalı ve bu yeteneğini hayat
boyu kullanmalıdır. Bu düşünceden hareketle çalışmada, İlkokul 2. sınıf Türkçe Ders Kitabı metinleri
ve Türkçe Çalışma Kitabı etkinliklerinde kullanılan hedef söz varlığı unsurlarının birbiri ile ne oranda
örtüştüğü saptanmış ve var olan uygulama betimlenmiştir. Ders ve etkinlik kitabındaki hedef söz
varlığı unsurları nitel araştırma kapsamında doküman incelemesi yöntemi ile karşılaştırılmış ve ders
ve çalışma kitabında yer alan söz varlığı unsurları içinde yalnızca 161 kelimenin ortak olduğu tespit
edilmiştir