Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, no.44, pp.194-213, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışma; fen bilgisi öğretmen adaylarının çözünürlük konusunda grafik okuma, yorumlama, grafikteki
veriler yardımıyla interpolasyon ve ekstrapolasyon yapma düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır.
Çalışmada betimsel tarama modellerinden örnek olay tarama modeli kullanılmıştır. Bu model
kapsamında, çalışmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan bir test kullanılmıştır. Hazırlanan
testin pilot çalışması yapıldıktan sonra “Genel Kimya 1 ve 2” derslerini almış ve çalışmaya gönüllü
katılan toplam 96 fen bilgisi öğretmen adayına bu test uygulanmıştır. Veri toplama aracından elde edilen
veriler, basit istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonunda elde edilen veriler
sonucunda, öğretmen adaylarının çözünürlük konusuyla ilgili grafik okumada, grafik yorumlamaya
nispeten daha iyi durumda oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının, ekstrapolasyon
yapma becerilerinin de istenilen düzeyde olmadığı belirlenmiştir. Bunlara ek olarak, öğretmen adaylarının
kavramsal bilgileri ile grafiksel becerileri arasında bir ilişki olmakla birlikte, grafik becerilerindeki
eksikliklerin baskın olduğu ortaya çıkartılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçların, bilimsel süreç
becerilerinden biri olan grafik çizme ile ilgili becerileri artırmaya yönelik yapılacak çalışmalara rehber
olacağına inanılmaktadır.