Türk Dili, no.756, pp.562-568, 2014 (Non Peer-Reviewed Journal)
Çocukluk, bilişsel gelişimin en üst seviyede olduğu, düşünme ve yaşama becerilerinin
kazanıldığı bir dönemdir. Bu dönemde bir dil, dille birlikte dünya öğrenilir; hayata ilişkin
izlenimler oluşur. Bu olağan sürecin bir üst düzeye evrilerek zihnin eleştirel, yaratıcı, sorgulayıcı
ve özenli düşünme tutumları kazanabilmesi için, 1960’lı yıllardan itibaren çocuklar için
felsefe ya da çocuk felsefesi konusunda çalışmalar yapılmıştır. Aşağıdaki makalede çocuk
felsefesinin ortaya çıkış süreci ve bu faaliyet alanının gerekçeleri üzerinde durulacak; konuya
ilişkin teknik ve sorunlar ele alınacaktır. Ayrıca “çocuk felsefesi”, “çocuklar için felsefe” ya
da “çocuklarla felsefe” nedir, ne anlama gelir: çocukların felsefe yapmasını mı, çocuklar için
felsefe yapmayı mı, çocuklar için felsefe öğretimini mi, yoksa bir tür “çocukluk felsefesi”ni
mi? soruları ele alınacaktır.