The Smiling Face of Philosophy: Philosophy with Children


Creative Commons License

Taşdelen V.

Türk Dili, no.756, pp.562-568, 2014 (Non Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Publication Date: 2014
  • Journal Name: Türk Dili
  • Page Numbers: pp.562-568
  • Yıldız Technical University Affiliated: Yes

Abstract

Çocukluk, bilişsel gelişimin en üst seviyede olduğu, düşünme ve yaşama becerilerinin

kazanıldığı bir dönemdir. Bu dönemde bir dil, dille birlikte dünya öğrenilir; hayata ilişkin

izlenimler oluşur. Bu olağan sürecin bir üst düzeye evrilerek zihnin eleştirel, yaratıcı, sorgulayıcı

ve özenli düşünme tutumları kazanabilmesi için, 1960’lı yıllardan itibaren çocuklar için

felsefe ya da çocuk felsefesi konusunda çalışmalar yapılmıştır. Aşağıdaki makalede çocuk

felsefesinin ortaya çıkış süreci ve bu faaliyet alanının gerekçeleri üzerinde durulacak; konuya

ilişkin teknik ve sorunlar ele alınacaktır. Ayrıca “çocuk felsefesi”, “çocuklar için felsefe” ya

da “çocuklarla felsefe” nedir, ne anlama gelir: çocukların felsefe yapmasını mı, çocuklar için

felsefe yapmayı mı, çocuklar için felsefe öğretimini mi, yoksa bir tür “çocukluk felsefesi”ni

mi? soruları ele alınacaktır.