in: Öğretim Teknolojilerinin Temelleri, Kürşat Çağıltay,Yüksel Göktaş, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.3-879, 2013
Öğret"m ortamları, B"l"s"m Teknoloj"ler"ne (BT) dayalı öğret"m araçlarının kullanımı "le çarpıcı b"r
b"ç"mde değ"s"me uğramaktadır. Günümüzde, herhang" b"r öğret"m teknoloj"s" kullanılmadan olusturu-
lan öğret"m ortamından söz etmek mümkün görünmemekted"r. D"ğer tara* an, öğrenme tarzı, b"reyler"n
öğrenme süreçler"nde etk"l" olan öneml" b"reysel farklılıklardan b"r" olarak uzun zamandan ber" üzer"n-
de çalısılan değ"skenlerden b"r"d"r. Öğret"m araçlarının, özell"kle de BT’n"n öğrenme sürec"nde kullanımı
ve öğrenme tarzı "l"sk"s" üzer"ne b"rçok arastırma yapılmaktadır. Her arastırmada b"rb"r"nden farklı tarz
türler", farklı ölçme araçları ve farklı BT entegrasyonları ele alınmakta ve "ncelenmekted"r. Bu bölümde,
vardıkları farklı sonuçlar açısından bu arastırmalar "rdelenmekte ve öğret"m teknoloj"ler"n"n basarılı olarak
öğrenme sürec" "le bütünlest"r"lmes"n"n arkasındak" temel öğe olan materyal tasarım "lkeler"n"n vardığı
sonuçlar özetlenmektedir.