13. Ulaştırma Kongresi, Erzurum, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.257-266
Bu bildiride
“yaya öncelikli yol” ağına sahip bir alan olan Yıldız Teknik Üniversitesi
Davutpaşa Kampüsü’nde, taşıt hızlarının kontrolüne yönelik özgün trafik
sakinleştirme çalışmaları ve bunların etkilerine dair bulgular sunulmuştur.
Davutpaşa kampüsünde, hız sınır değerleri bina girişleri tarafındaki yollarda
20 km/sa, diğer yollarda 30 km/sa’tir. Çalışmada üç hipotez öne sürülmüştür.
İlki, kampüste yol ağındaki taşıt hızlarının yüksek olduğudur. İkincisi, yüksek
maliyetli yol geometrik düzenlemeleri yapmadan, kısıtlı bütçeyle bazı eğitim,
bilinçlendirme, yatay ve düşey işaretleme teknikleriyle taşıt hızlarını düşürme
potansiyelinin bulunduğudur. Üçüncüsü ise, sürekli bir denetim olmaması
durumunda, hızların tekrar yükselme eğilimine girebileceğidir. Yapılan, gözlem,
ölçüm ve hesaplamalarla her üç hipotez de doğrulanmış olup, sürdürülebilir bir
kampüs trafik yönetimi için önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar sözcükler: Üniversite kampüsü, sakinleştirme,
sürdürülebilir trafik yönetimi, yaya öncelikli yol ağı, RTMS detektörü.