8. International Educational Technology Conference (IETC), Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.688-693
Ülkemiz, nüfusunun önemli bir kısmını oluşturan ilk ve ortaöğretim çağındaki 11 milyon öğrenciyi bilgisayar ve Internet gibi çağımıza özgü
teknolojilerle tanıştırma konusunda büyük bir atılım içerisindedir. Ancak her yenilikte olduğu gibi bilişim teknolojisinde de aşırı kullanım ve
bunun getirdiği bağımlılığa kadar varabilecek olumsuz sonuçlar gözden kaçırılmaması gereken risklerdir. Bilgisayar öğretmenleri öğrencilerin
aşırı bilgisayar / Internet kullanma davranışlarının rehberlik uzmanlarına iletilmesini gerektirecek boyutta olup olmadığını fark edecek
konumdadırlar ve bu konuda bilgi sahibi olmaları önemlidir.
Bu çalışmada 416 ilköğretim 6 ve 7. sınıf öğrencisinin bilgisayara yönelik bağımlılık eğilimleri belirlemek üzere bir ölçek kullanılmış ve bu
eğilimlerin öğrencilerin demografik özellikleri ile bilgisayar kullanma süresi gibi bazı kullanım alışkanlıklarına göre farklılık gösterip göstermediği
incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin bilgisayara yönelik bağımlılık gösterme eğilimleri cinsiyet, yaş, okul türü ve kullanma
süresine bağlı olarak fark göstermektedir. Ayrıca öğrencinin bilgisayarını sadece kendisinin kullanıyor olması da bağımlılık eğilimi üzerinde
anlamlı fark yaratmaktadır.