TURKISH ACADEMIC RESEARCH REVIEW, cilt.7, sa.3, ss.604-617, 2022 (Hakemli Dergi)
Yabancı dil eğitimi öğrenciler için olduğu kadar öğretmenler için de uzun ve zorlu
bir süreçtir. Dünyanın birçok yerinde yabancı dil öğretimi çeşitli yöntem ve
tekniklerle gerçekleştirilmektedir. Dünyada ve ülkemizde her kurum Covid-19
salgınından önce bu öğretimi daha çok yüz yüze gerçekleştirmekteydi ancak Covid19 salgını ile beraber eğitim, salgının yayılmasını önlemek amacıyla çeşitli
platformlar üzerinden uzaktan (çevrim içi) gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Yakın
geçmişte var olan ancak bu kadar yoğun ve uzun süreçli olmayan uzaktan eğitime
bir anda geçiş yapılması, yeni normale alışmayı ve süreçte yaşanan sorunları
gidermeyi gerektirmiştir. Eğitimin her alanında olduğu gibi yabancı dil eğitiminde
de uzaktan öğretime geçiş sürecinde yabancı dil öğretiminin nasıl olacağı konusu
eğitimciler için soru işaretleri doğurmuştur. Bu durum, ani bir geçişle olduğu için
öğretmenleri ve öğrencileri hazırlıksız yakalasa da uzaktan eğitimle dil öğretimi
üzerine yapılan çalışmalar araştırılmış ve bu çalışmalardan yola çıkılarak uzaktan
eğitimle dil öğretiminde dikkat edilmesi gereken hususlar derlenmiş ve yabancı dil
öğretmenlerine bu konuda öneriler getirilmiştir. Bu araştırma, bir tarama çalışması
olup doküman incelemesi yoluyla betimsel analiz yapılarak derlenmiştir. Uzaktan dil
öğretimi yapan öğretmenlere uzaktan eğitimde nelere dikkat etmeleri konusunda
yardımcı olacağı düşünülmektedir. Uzaktan eğitimin yararlılıkları ve sınırlılıkları,
kavramları, modelleri araştırılmış ve uzaktan dil öğretiminde öğretmenlere uzaktan
öğretimde dikkat etmeleri gereken ilkeler derlenmiştir. Uzaktan eğitimde etkili bir
dil öğreticisi olabilmenin birçok faktörü vardır. Bu araştırmada bunların bir kısmı
derlenmiştir. Araştırmada, literatür taramasına dayalı olarak öğreticilerin eğitimi,
ders planı yapmak, dil öğretiminde bir model uygulamak, teknolojiyi etkin
kullanmak, öğrencilerin motivasyonunun yüksek tutmak, öğrencilere dönüt vermek,
uzaktan öğretimde sosyalleşmeyi sağlayabilmek olarak kategoriler oluşturulmuştur
ve bu kategorilere yönelik araştırmalar sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Covid 19, Uzaktan eğitim, Çevrim içi eğitim, Yabancı dil
Öğretimi ilkeleri
Foreign language education is a long and difficult process for teachers as well as
students. In many parts of the world, foreign language teaching is carried out with
various methods and techniques. Before the Covid-19 pandemic, every institution in
the world and in our country was doing this teaching more face-to-face. With the
Covid-19 outbreak, education has been tried to be carried out remotely through
various platforms in order to prevent the spread of the epidemic. Switching to
distance education, which has existed in the recent past but is not so intense and long-term, requires getting used to the new normal and resolving the problems
experienced in the process. As in every field of education, it has raised questions for
educators about how foreign language teaching will be in the transition process to
distance education in foreign language education. Although this situation catches
teachers and students unprepared because of a sudden transition, studies on language
teaching with distance education have been researched and based on these studies,
the points to be considered in language teaching with distance education have been
compiled and suggestions have been made to foreign language teachers. This
research is a survey study and was compiled by making descriptive analysis through
document review. It is thought that it will help teachers who teach languages
through distance education to pay attention. The advantages and disadvantages,
concepts and models of distance education have been researched and the principles
that teachers should pay attention to in distance education have been compiled.
There are many factors to be an effective language teacher in distance education.
Some of them were compiled in this study. In the research, categories were created
based on the literature review, such as the training of teachers, making a lesson plan,
applying a model in language teaching, using technology effectively, keeping
students' motivation high, providing feedback to students, and providing
socialization in distance education, and researches on these categories were
presented.
Keywords: Covid-19, Distance Education, Online Education, Foreign Language
Teaching, Principles