Bu yazı, Türkiye’de yeni yeni gelişen göçmen küçük işletme sahipleri yazınına, Hatay’ın Samandağ,
Defne, Kırıkhan, Reyhanlı ve Antakya ilçelerinde yapılan alan çalışmasını Bourdieu’nun alan kuramını
işlemselleştirerek katkıda
bulunmayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın temel sorusu, farklı ilçelerin
demografik ve sosyo
–
kültürel yapısının Suriyeli mültecilerin küçük işletme deneyimlerini nasıl
etkilediğidir. Saha çalışması, saha gözlemleri, 30 küçük işletmecinin yanı sıra Hatay’ın i
lçelerinde
bulunan Esnaf ve Sanatkârlar Odası ile Antakya Ticaret Odası’ndan 4 yetkiliyle yapılan derinlemesine
mülakatlardan oluşmaktadır. Bugüne kadar birçok çalışmada elde edilen bulguların, alanın ve ilçelerin
yapısını hesaba katmadığı, sadece Suriyeli
mültecilerin girişimcilik stratejilerine, özelliklerine,
oluşturdukları ve sahip oldukları sermaye türlerine odaklandığı görülmüştür. Bu tür araştırmaların
bütünlüklü ve ilişkisel bir araştırma ortaya koyamayıp, girişimcilerin alanla ilişkili olarak karşı
laştıkları
zorlukları ve bunların üstesinden gelmek için geliştirdikleri stratejileri ve adaptasyon süreci
farklılıklarını anlamaktan uzak kaldığı da bir gerçektir. Bu bağlamda Türkiye’deki Suriyeli esnaflar
yazınında oluşan kolaycılığa kaçan genellemeci,
farklı yerel etkenlere bağlı olarak oluşan dinamikleri,
deneyimleri ve “entegrasyon”
stratejilerini gözden kaçıran eğilimler bu çalışmada eleştirilmektedir
.
Anahtar kelimeler
:
Suriyeli mülteciler; girişimcilik deneyimleri; mekansal faktörler; Hatay
Bu yazı, Türkiye’de yeni yeni gelişen göçmen küçük işletme sahipleri yazınına, Hatay’ın Samandağ,
Defne, Kırıkhan, Reyhanlı ve Antakya ilçelerinde yapılan alan çalışmasını Bourdieu’nun alan kuramını
işlemselleştirerek katkıda
bulunmayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın temel sorusu, farklı ilçelerin
demografik ve sosyo
–
kültürel yapısının Suriyeli mültecilerin küçük işletme deneyimlerini nasıl
etkilediğidir. Saha çalışması, saha gözlemleri, 30 küçük işletmecinin yanı sıra Hatay’ın i
lçelerinde
bulunan Esnaf ve Sanatkârlar Odası ile Antakya Ticaret Odası’ndan 4 yetkiliyle yapılan derinlemesine
mülakatlardan oluşmaktadır. Bugüne kadar birçok çalışmada elde edilen bulguların, alanın ve ilçelerin
yapısını hesaba katmadığı, sadece Suriyeli
mültecilerin girişimcilik stratejilerine, özelliklerine,
oluşturdukları ve sahip oldukları sermaye türlerine odaklandığı görülmüştür. Bu tür araştırmaların
bütünlüklü ve ilişkisel bir araştırma ortaya koyamayıp, girişimcilerin alanla ilişkili olarak karşı
laştıkları
zorlukları ve bunların üstesinden gelmek için geliştirdikleri stratejileri ve adaptasyon süreci
farklılıklarını anlamaktan uzak kaldığı da bir gerçektir. Bu bağlamda Türkiye’deki Suriyeli esnaflar
yazınında oluşan kolaycılığa kaçan genellemeci,
farklı yerel etkenlere bağlı olarak oluşan dinamikleri,
deneyimleri ve “entegrasyon”
stratejilerini gözden kaçıran eğilimler bu çalışmada eleştirilmektedir
.
Anahtar kelimeler
:
Suriyeli mülteciler; girişimcilik deneyimleri; mekansal faktörler; Hatay
Bu yazı, Türkiye’de yeni yeni gelişen göçmen küçük işletme sahipleri yazınına, Hatay’ın Samandağ,
Defne, Kırıkhan, Reyhanlı ve Antakya ilçelerinde yapılan alan çalışmasını Bourdieu’nun alan kuramını
işlemselleştirerek katkıda
bulunmayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın temel sorusu, farklı ilçelerin
demografik ve sosyo
–
kültürel yapısının Suriyeli mültecilerin küçük işletme deneyimlerini nasıl
etkilediğidir. Saha çalışması, saha gözlemleri, 30 küçük işletmecinin yanı sıra Hatay’ın i
lçelerinde
bulunan Esnaf ve Sanatkârlar Odası ile Antakya Ticaret Odası’ndan 4 yetkiliyle yapılan derinlemesine
mülakatlardan oluşmaktadır. Bugüne kadar birçok çalışmada elde edilen bulguların, alanın ve ilçelerin
yapısını hesaba katmadığı, sadece Suriyeli
mültecilerin girişimcilik stratejilerine, özelliklerine,
oluşturdukları ve sahip oldukları sermaye türlerine odaklandığı görülmüştür. Bu tür araştırmaların
bütünlüklü ve ilişkisel bir araştırma ortaya koyamayıp, girişimcilerin alanla ilişkili olarak karşı
laştıkları
zorlukları ve bunların üstesinden gelmek için geliştirdikleri stratejileri ve adaptasyon süreci
farklılıklarını anlamaktan uzak kaldığı da bir gerçektir. Bu bağlamda Türkiye’deki Suriyeli esnaflar
yazınında oluşan kolaycılığa kaçan genellemeci,
farklı yerel etkenlere bağlı olarak oluşan dinamikleri,
deneyimleri ve “entegrasyon”
stratejilerini gözden kaçıran eğilimler bu çalışmada eleştirilmektedir
.
Anahtar kelimeler
:
Suriyeli mülteciler; girişimcilik deneyimleri; mekansal faktörler; Hatay
Bu yazı, Türkiye’de yeni yeni gelişen göçmen küçük işletme sahipleri yazınına, Hatay’ın Samandağ, Defne, Kırıkhan, Reyhanlı ve Antakya ilçelerinde yapılan alan çalışmasını Bourdieu’nun alan kuramını işlemselleştirerek katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın temel sorusu, farklı ilçelerin demografik ve sosyo–kültürel yapısının Suriyeli mültecilerin küçük işletme deneyimlerini nasıl etkilediğidir. Saha çalışması, saha gözlemleri, 30 küçük işletmecinin yanı sıra Hatay’ın ilçelerinde bulunan Esnaf ve Sanatkârlar Odası ile Antakya Ticaret Odası’ndan 4 yetkiliyle yapılan derinlemesine mülakatlardan oluşmaktadır. Bugüne kadar birçok çalışmada elde edilen bulguların, alanın ve ilçelerin yapısını hesaba katmadığı, sadece Suriyeli mültecilerin girişimcilik stratejilerine, özelliklerine, oluşturdukları ve sahip oldukları sermaye türlerine odaklandığı görülmüştür. Bu tür araştırmaların bütünlüklü ve ilişkisel bir araştırma ortaya koyamayıp, girişimcilerin alanla ilişkili olarak karşı laştıkları zorlukları ve bunların üstesinden gelmek için geliştirdikleri stratejileri ve adaptasyon süreci farklılıklarını anlamaktan uzak kaldığı da bir gerçektir. Bu bağlamda Türkiye’deki Suriyeli esnaflar yazınında oluşan kolaycılığa kaçan genellemeci, farklı yerel etkenlere bağlı olarak oluşan dinamikleri, deneyimleri ve “entegrasyon” stratejilerini gözden kaçıran eğilimler bu çalışmada eleştirilmektedir.
Bu yazı, Türkiye’de yeni yeni gelişen göçmen küçük işletme sahipleri yazınına, Hatay’ın Samandağ,
Defne, Kırıkhan, Reyhanlı ve Antakya ilçelerinde yapılan alan çalışmasını Bourdieu’nun alan kuramını
işlemselleştirerek katkıda
bulunmayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın temel sorusu, farklı ilçelerin
demografik ve sosyo
–
kültürel yapısının Suriyeli mültecilerin küçük işletme deneyimlerini nasıl
etkilediğidir. Saha çalışması, saha gözlemleri, 30 küçük işletmecinin yanı sıra Hatay’ın i
lçelerinde
bulunan Esnaf ve Sanatkârlar Odası ile Antakya Ticaret Odası’ndan 4 yetkiliyle yapılan derinlemesine
mülakatlardan oluşmaktadır. Bugüne kadar birçok çalışmada elde edilen bulguların, alanın ve ilçelerin
yapısını hesaba katmadığı, sadece Suriyeli
mültecilerin girişimcilik stratejilerine, özelliklerine,
oluşturdukları ve sahip oldukları sermaye türlerine odaklandığı görülmüştür. Bu tür araştırmaların
bütünlüklü ve ilişkisel bir araştırma ortaya koyamayıp, girişimcilerin alanla ilişkili olarak karşı
laştıkları
zorlukları ve bunların üstesinden gelmek için geliştirdikleri stratejileri ve adaptasyon süreci
farklılıklarını anlamaktan uzak kaldığı da bir gerçektir. Bu bağlamda Türkiye’deki Suriyeli esnaflar
yazınında oluşan kolaycılığa kaçan genellemeci,
farklı yerel etkenlere bağlı olarak oluşan dinamikleri,
deneyimleri ve “entegrasyon”
stratejilerini gözden kaçıran eğilimler bu çalışmada eleştirilmektedir
.
Anahtar kelimeler
:
Suriyeli mülteciler; girişimcilik deneyimleri; mekansal faktörler; Hatay
Bu yazı, Türkiye’de yeni yeni gelişen göçmen küçük işletme sahipleri yazınına, Hatay’ın Samandağ,
Defne, Kırıkhan, Reyhanlı ve Antakya ilçelerinde yapılan alan çalışmasını Bourdieu’nun alan kuramını
işlemselleştirerek katkıda
bulunmayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın temel sorusu, farklı ilçelerin
demografik ve sosyo
–
kültürel yapısının Suriyeli mültecilerin küçük işletme deneyimlerini nasıl
etkilediğidir. Saha çalışması, saha gözlemleri, 30 küçük işletmecinin yanı sıra Hatay’ın i
lçelerinde
bulunan Esnaf ve Sanatkârlar Odası ile Antakya Ticaret Odası’ndan 4 yetkiliyle yapılan derinlemesine
mülakatlardan oluşmaktadır. Bugüne kadar birçok çalışmada elde edilen bulguların, alanın ve ilçelerin
yapısını hesaba katmadığı, sadece Suriyeli
mültecilerin girişimcilik stratejilerine, özelliklerine,
oluşturdukları ve sahip oldukları sermaye türlerine odaklandığı görülmüştür. Bu tür araştırmaların
bütünlüklü ve ilişkisel bir araştırma ortaya koyamayıp, girişimcilerin alanla ilişkili olarak karşı
laştıkları
zorlukları ve bunların üstesinden gelmek için geliştirdikleri stratejileri ve adaptasyon süreci
farklılıklarını anlamaktan uzak kaldığı da bir gerçektir. Bu bağlamda Türkiye’deki Suriyeli esnaflar
yazınında oluşan kolaycılığa kaçan genellemeci,
farklı yerel etkenlere bağlı olarak oluşan dinamikleri,
deneyimleri ve “entegrasyon”
stratejilerini gözden kaçıran eğilimler bu çalışmada eleştirilmektedir
.
Anahtar kelimeler
:
Suriyeli mülteciler; girişimcilik deneyimleri; mekansal faktörler; Hatay
Bu yazı, Türkiye’de yeni yeni gelişen göçmen küçük işletme sahipleri yazınına, Hatay’ın Samandağ,
Defne, Kırıkhan, Reyhanlı ve Antakya ilçelerinde yapılan alan çalışmasını Bourdieu’nun alan kuramını
işlemselleştirerek katkıda
bulunmayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın temel sorusu, farklı ilçelerin
demografik ve sosyo
–
kültürel yapısının Suriyeli mültecilerin küçük işletme deneyimlerini nasıl
etkilediğidir. Saha çalışması, saha gözlemleri, 30 küçük işletmecinin yanı sıra Hatay’ın i
lçelerinde
bulunan Esnaf ve Sanatkârlar Odası ile Antakya Ticaret Odası’ndan 4 yetkiliyle yapılan derinlemesine
mülakatlardan oluşmaktadır. Bugüne kadar birçok çalışmada elde edilen bulguların, alanın ve ilçelerin
yapısını hesaba katmadığı, sadece Suriyeli
mültecilerin girişimcilik stratejilerine, özelliklerine,
oluşturdukları ve sahip oldukları sermaye türlerine odaklandığı görülmüştür. Bu tür araştırmaların
bütünlüklü ve ilişkisel bir araştırma ortaya koyamayıp, girişimcilerin alanla ilişkili olarak karşı
laştıkları
zorlukları ve bunların üstesinden gelmek için geliştirdikleri stratejileri ve adaptasyon süreci
farklılıklarını anlamaktan uzak kaldığı da bir gerçektir. Bu bağlamda Türkiye’deki Suriyeli esnaflar
yazınında oluşan kolaycılığa kaçan genellemeci,
farklı yerel etkenlere bağlı olarak oluşan dinamikleri,
deneyimleri ve “entegrasyon”
stratejilerini gözden kaçıran eğilimler bu çalışmada eleştirilmektedir
.
Anahtar kelimeler
:
Suriyeli mülteciler; girişimcilik deneyimleri; mekansal faktörler; Hatay
This study aims to contribute to the emerging scholarship on Syrian Refugee entrepreneurship in Turkey by utilising Bourdieusian field theory. The main research
question of the paper is as follows: How
demographic and socio-cultural structures of different districts of Hatay impact on the experiences of Syrian Refugee entrepreneurship in Hatay, Turkey? The research employs field observations and 34 in-depth interviews with 30 small business owners from Syrian refugees in various trades and 4 key persons from trade associations in the districts of Hatay province such as Samandağ, Defne, Antakya, Kırıkhan and Reyhanlı. The research illustrates those demographic, eco
nomic and socio-cultural differences within the districts of Hatay province lead to differentiated entry possibilities, barriers, and strategies for Syrian refugees in small business ownership