Roland Topor’un fantastik biçemi bağlamında vahşi gezegen animasyon filminin incelenmesi


Creative Commons License

Arslan İ. A., Kaplanoğlu L.

JOURNAL OF ARTS, cilt.6, sa.1, ss.35-42, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.31566/arts.1964
  • Dergi Adı: JOURNAL OF ARTS
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.35-42
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yüzyıllar boyu insan, temelde kendisini ifade etme gereksinimiyle, görsel iletişim yollarını keşfetmiş, iletişimde bulunmak için imgeler ve semboller kullanmıştır. Bu makale, sanatın pek çok alanında yaratıcı yapıtlara imza atmış, edebiyat, görsel sanatlar, performans sanatları gibi alanlarda çok yönlü, üretken bir sanatçı olarak çağdaş Fransız sanatının avangart isimlerinden Roland Topor’un çizimlerini yaptığı ve senaryosuna katkıda bulunduğu, yönetmen ve animatör René Laloux’un, Fransızca orjinal adıyla “La Planète Sauvage” adlı animasyon filminin fantastik öğeler ve karşıtlıklar üzerinden, Roland Topor’un özgün biçemi bağlamında analizini içermektedir.