TOK'2019 Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2019, ss.175-179
Otonom araç teknolojilerinin geliştirilmesinde, sensör
yetersizlikleri veya veri eldesinin pahalıya mal olması sebebiyle
tam durum geri beslemeli konfigürasyonlar yerine çıkış geri
beslemeli kontrol teknikleri sıklıkla kullanılmaktadır. Çıkış geri
beslemeli yaklaşımlar içinde model öngörülü kontrol (MPC)
yaklaşımı dinamik bir optimizasyon ve dinamik kontrol
öngörüsü ihtiva etmesi bakımından ve performans açısından
tercih edilebilir bir seçenek olarak kabul edilmektedir. Bu
çalışmada, daha önce sabit yol şartları için çözülmüş şerit
değiştirme problemi için, anahtarlamalı yapıda MPC ile değişen
zemin şartlarında kontrolcü performansı test edilmiştir.
Çalışma MATLAB/Simulink ortamında gerçekleştirilmiş olup
sensör realizasyonları ele alınmamıştır.
Developments of the autonomous vehicle technologies, output
feedback control techniques has been prefered instead of full
state feedback configurations due to inadequacy of the sensors
or expensive solutions for obtaining the relevant signals. Model
predictive control has been preferred appropriate output
feedback controller option and it provides some favorable
features of dynamic optimization and dynamic control
prediction horizon. In this study, lane change problem which
has already been solved for stable ground conditions, has been
handled for unstable conditions by switching MPC and the
performance has been evaluated. The study has been realized in
MATLAB/Simulink and the real time realization of the sensors
has not been considered.