Otomotiv teknolojisinin gelişmesiyle birlikte içten yanmalı motordan uzun ömür, yüksek güç ve düşük yakıt tüketimi performansı beklenmektedir. Bu çalışmada, farklı deneysel koşullar altında ticari yağ katkı maddelerinin sürtünme üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Sürtünmeye etkisini incelemek için piston segmanı ve silindirden hazırlanan numuneler Gidip-Gelme deney seti ile farklı hız ve yüklerde test edilmiştir. Ticari yağlayıcıda katkı maddelerinin kullanılması, düşük yük altında küçük de olsa bir azalma göstermiştir. Uygulanan yük arttığında ticari yağ deneysel çalışmada daha iyi sürtünme katsayısı performansı göstermiştir. Beklenen sonuçlara gelince, her koşulda artan kayma hızları ile sürtünme katsayısı azalmıştır. Genel olarak, tüm sonuçlar bu deneysel koşullar altında değerlendirildiğinde, ticari yağ katkısının sürtünme katsayısını düşürmede çok büyük bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
With the development of automotive technology, long life, high power, and low fuel consumption performance are expected from the internal combustion engine. This study investigated the effects of commercial oil additives on friction under different experimental conditions. In order to examine the friction effect, the samples prepared from the piston ring and cylinder were tested with the Reciprocating Test Rig at different speeds and loads. Using additives in the commercial oil lubricant showed a little reduction under the lower load. When the applied load increased commercial oil showed better friction coefficient performance in the experimental study. As for the expected results, the friction coefficient reduced with increasing sliding speeds under all conditions. In general, it was found that the commercial oil supplement did not have much effect on reducing the coefficient of friction when all the results were evaluated under these experimental conditions