ARTFACTOR 3. Uluslararası Sanat ve Tasarım Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2025, ss.23-24, (Özet Bildiri)
Bir imgenin temsilinde kendiliğinden ve amaçlanmamış olasılıkları ortaya çıkarmak verimli bir algılama ve üretim süreci için önem taşır. Bu süreçte sezgisel eylemler ile kesişme olasıdır. Bu bağlamda sulu boya, gerçeğin farklı yansımaları olan bu olasılıkları hızlı, dinamik ve doğaçlama yolla oluşturmasına olanak tanır. Çalışmanın amacı, bir mekanda deneyimlenen gerçek ile gerçeğin yansıması arasındaki gerilimi, sulu boya ve kör kontur tekniği aracılığıyla imgelerin doğasını harmanlayarak yansıtmaktır. Yansıyan bozulmuş perspektifte, gerçekçi dünyaya ait ölçü, oran, ölçek ve kaçış noktalarından öte bir duygu durumu vardır. Gerçek ile yansımasının süperpoze olduğu bu evrende imgeler, özgür olmak için gerçeklikle nesnel bağını koparır. Bu süreçte kör kontur ve sulu boya tekniğine başvurularak, öznel deneyim üzerinden beklenmedik keşiflere imkan tanınmıştır. Çalışmanın yöntemi deneysel nitel araştırma eksenli süreç odaklı, yaratıcı, pratik ve sanatsal üretim (art-based research) temellidir. Bu çalışma; imgelerin belirlenmesi, kör kontur tekniği ile sulu boya kağıdı üzerine çizimi, renklendirme, derinlik kazandırma ve asetat kağıdı üzerine imgenin gerçekliğinin eskizi olarak altı aşamadan oluşmaktadır. Sonuç olarak, çalışma temsil ve gerçeklik arasında kasıtlı bir kopukluk yaratır ve öznel ifade ve rengin etkileşimi yoluyla yeni, öngörülemeyen görsel oluşumları ortaya çıkarır. Bu çalışma, gören ile görünen
arasındaki ilişkiyi yeniden tanımlamak için yenilikçi bir çerçeve önererek görsel anlatıları görmenin ve deneyimlemenin yeni yollarını sunar.