Uluslararası Bilgisayar Mühendisliği Kongresi, Sarajevo, Bosna-Hersek, 20 Eylül 2018, ss.1
Promosyon içeren ürünlerdeki kodları kullanmak çoğu zaman zaman kaybı olarak değerlendirilmektedir. Bu sebeple çoğu kod kullanılmamaktadır ve promosyonlar yeterli etkiyi göstermemektedir. Çalışmanın konusu, ürün üzerindeki promosyon kodunun yapay sinir ağı ve derin öğrenme metotlarını kullanarak tanımlanmasıdır. Bu çalışmada, alfanümerik karakterlerin tanımlanması için, Keras [1] ve Tensorflow [2] kütüphaneleri kullanılarak Evrişimsel Sinir Ağı (CNN) yapısında bir yapay sinir ağı kullanılmıştır. Çalışmada promosyon ürünleri üstünde özel bir fontta bulunan promosyon kodların geliştirilen sistem tarafından tanımlanması sağlanmıştır. Çalışmanın verimliliğini arttırmak ve uygulanmasını kolaylaştırmak için iOS ortamında bir mobil uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmada oluşturulan OCR (Optical Character Recognition) kütüphanesi, C++ dilinde yazıldıktan sonra, Objective-C diline dönüştürülmüştür. Elde edilen Objective-C kütüphanesi iOS programında python modelinin kullanılması için çalışmaya eklenmiştir. Eğitim setinde kullanılan örnek sayısının 7000 kadar olduğu sistemde yaklaşık 1200 test verisi için model doğruluğu %99,7 olarak elde edilmiştir.