, Halük Ünsal, Pınar Bilasa, Nobel, pp.85-114, Ankara, 2022


Creative Commons License

Oruç Ş.

in: TÜRK EĞİTİM TARİHİ İnsan Yetiştirme Düzeni , Halük Ünsal,Pınar Bilasa, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.85-113, 2022

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Research Book
  • Publication Date: 2022
  • Publisher: Nobel Yayınevi
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.85-113
  • Editors: Halük Ünsal,Pınar Bilasa, Editor
  • Yıldız Technical University Affiliated: Yes

Abstract

Tarihin gördüğü en büyük devletlerden biri olan Osmanlı Devleti, her alanda olduğu gibi eğitim alanında da dünya medeniyetine büyük katkılarda bulunmuştur. Aynı zamanda günümüz Türkiye’si için de eşsiz bir eğitim mirası bırakmıştır. Yapmış olduğu eğitim uygulamalarıyla çok kısa sürede hem modern büyük bir devlet haline gelmiş hem de yine bu eğitim sisteminin katkılarıyla yüzlerce yıl ayakta kalabilmiştir. Türk Eğitim Tarihi açısından en önemli dönemlerden biri olan Osmanlı dönemi, eğitim uygulamaları açısından yapılan çalışmalara bakıldığında bu dönemi anlatması ve aydınlatması noktasında gayet yetersiz kaldığı görülmektedir. Bu konuda ne kadar çok çalışma yapılırsa o kadar eğitim tarihimize ve dünya eğitim alan yazınına o nispette katkı sağlanmış olur. Osmanlı kurduğu eğitim sistemi ve meydana getirdiği eğitim kurumları açısından günümüzde dahi bazı noktalarda ileri derecede bir eğitim sistemi oluşturabilmiştir. Her bir kurum veya yapılan eğitim uygulamalarının incelenmesi binlerce cilt eserlerin oluşmasıyla belki mümkün olabilir. Osmanlı eğitim sistemi sadece Türkiye’yi değil birçok devleti ve dönemi etkilemiş ve etkilemeye devam etmektedir.