Geomatik, cilt.7, sa.1, ss.71-79, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, ilkokul öğrencilerinin harita çizimi ve okuma becerisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak çocuklara evden okula geliş rotaları (ev-okul haritaları) çizdirilmiş ve sonuçlar çeşitli ölçütlere göre değerlendirilmiştir. İkinci olarak basılı bir Dünya haritasında gördüklerini aynen çizmeleri istenmiş ve sonuçlar yine çeşitli ölçütlere göre değerlendirilmiştir. Son olarak sınıfın belli bir yerine bir cisim saklanmış ve mevcut bir haritadan (yaklaşık ölçekli sınıf planından) yararlanarak bu cismi bulmaları istenmiştir. Sonuç olarak, öğrenciler tarafından çizilen haritalarda (ev-okul ve Dünya haritaları) yaşla doğru orantılı bir nitelik artışı olmadığı ve çoğunluğunun orta nitelikte olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, harita kullanma becerisi bakımından öğrencilerin oldukça iyi oldukları gözlenmiştir.
In this study, map drawing and reading skills of primary school students were tried to be determined. In accordance with this purpose, children were firstly given home-to-school arrival routes task (home-school maps) and the results were evaluated according to various criteria. Secondly, they were asked to draw exactly what they saw on a printed World map and the results were again evaluated according to various criteria. Finally, an object was hidden in a certain point of the class and they were asked to find the object by using an existing map (approximate scale class plan). As a result, it was found that the quality was not increasing in proportion to age in the maps drawn by students (home-school and World maps) and most of them were of medium quality. However, it was observed that the students were quite good in terms of using a map.