Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.11, sa.71, ss.367-393, 2024 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akademik ertelemelerinin, ebeveyne
bağlanmalarının ve lise döneminde kariyer danışmanlığı almalarının, kariyer
uyumlarını ve kariyer iyimserliklerini anlamlı bir biçimde yordayıp yordamadığını
incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, 399 üniversite öğrencisidir. Araştırmada
gerekli verileri elde etmek için “Kariyer Uyumu ve İyimserliği Ölçeği”,
“Akademik Erteleme Ölçeği”, “Ebeveyn ve Arkadaşa Bağlanma Ölçeği” ile
“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Doğrusal Regresyon
Analizi yapılmıştır. Araştırmada, anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre, üniversite öğrencilerinin akademik ertelemelerinin,
ebeveyne bağlanmalarının ve lise döneminde kariyer danışmanlığı almalarının,
kariyer uyumlarını ve kariyer iyimserliklerini anlamlı bir düzeyde yordadığı
bulunmuştur. Araştırmanın bulguları, ilgili alanyazın ışığında tartışılmış ve öneriler
sunulmuştur