Cumhuriyet International Journal of Education, cilt.6, sa.4, ss.441-457, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, üniversitelerin İngilizce hazırlık programlarına devam eden
öğrencilerin, hazırlık öğretim programını değerlendirmelerini ve
karşılaşılan sorunların sebeplerini inceleyerek gerekli iyileştirmelerin
yapılabilmesi için zemin hazırlamayı hedeflemiştir. Bu amaçla,
araştırmacı tarafından Hazırlık Öğretimi Değerlendirme Anketi (HÖDA)
geliştirilmiş ve hazırlık öğrenimine devam eden üniversite öğrencilerine
uygulanmıştır. Araştırmaya, Yıldız Teknik Üniversitesi, Temel İngilizce
(Hazırlık) Bölümüne devam eden 155 erkek (% 60) ve 103 kadın (% 40)
olmak üzere toplam 258 üniversite öğrencisi katılmıştır. Elde edilen
verilerin istatistiksel hesaplamalarının ardından katılımcıların büyük
çoğunluğunun motivasyon eksikliğine sahip oldukları, İngilizceyi
öğrenmek için çalışmadıkları, programın dinleme ve konuşma becerileri
üzerinde daha fazla odaklanması gerektiğini, bir akademik yılın temel
İngilizce becerilerini edinmede yeterli olmadığını, yeni kültürler ve
insanlar tanımaktan ziyade İngilizceyi daha iyi bir bulabilmek için
öğrendiklerini ve üniversite giriş sınavlarında İngilizce sorularının
olmamasının hazırlık programındaki başarıyı olumsuz etkilediğini ifade
etmişlerdir. Buna karşın katılımcılar, programın okuma ve yazma
becerilerini geliştirir nitelikte olduğunu, edindikleri İngilizce bilgisinin
günlük ihtiyaçlarını karşıladığını, yapılan sınavların ders konularıyla
paralel olduğunu, ders kitaplarının içeriğinin anlaşılır olduğunu ve
programın giriş davranışlarına uygun olduğunu belirtmişlerdir. Elde
edilen bulgular ışığında hazırlık sınıflarında eğitim-öğretim
etkinliklerinin niteliğinin arttırılmasına yönelik önerilerde
bulunulmuştur.