Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.42, no.2, pp.1641-1679, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitimde yaşanan sorunlara ilişkin görüşlerini
kuram, model, yöntem ve ilkeler bağlamında tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden fenomonoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu ölçüt
örnekleme yöntemi ile belirlenen 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırma kapsamında verilerin analizi için içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Veri analizi
sonucunda, eğitimde yaşanan sorunlar; kuram, model, yöntem ve ilkeler bağlamında “öğrenciler
ile ilgili sorunlar”, “öğretmenler ile ilgili sorunlar”, “öğrenme ortamları ve altyapı ile ilgili
sorunlar”, “epistemolojik sorunlar”, “ölçme ve değerlendirme ile ilgili sorunlar” ve “diğer
sorunlar” olmak üzere altı tema altında toplanmıştır. Belirtilen sorunların yoğun olarak
yapılandırmacılık, çoklu zekâ, buluş ve araştırma inceleme yoluyla öğretim stratejilerinin
uygulanmamasıyla ilişkilendirildiği tespit edilmiştir.