Yeni Kurulmuş ve Gelişme Aşamasındaki Tasarım Ürün Şirketlerinde Üretim ve Envanter Planlaması


ÇAĞLAYAN M., ÖZKURT P., KOYUN YILMAZ Ş.

37. Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 05 Temmuz 2017, ss.119

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.119
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Küreselleşme ile üretileni tüketmek yaklaşımından tüketiciye yönelik üretim yaklaşımı hızla yaygınlaşmaktadır. Tüketicilerin toplu üretim hatlarından çıkan standartlaştırılmış ürünlere olan ilgisinin azalması, tasarım ürünlere olan talebin artmasına yol açmıştır. Endüstriyel ürün tasarımının toplu üretim yapan şirketlerde önemi artmış; ancak bu tip şirketlerde öne çıkan tasarım anlayışı tüketicilerin şahsa özel veya nadide ürün ihtiyacını tam olarak karşılayamamaktadır. Butik tasarım ürün üretimi yapan atölyelere olan talebin yaygınlaşmasıyla, butik atölyeler şirketleşmeye başlamıştır. Yeni kurulan ve gelişme aşamasındaki bu şirketler nispeten az ürün çeşidine sahip olup yüksek parça geçişkenliğine sahiptirler. Bu tip şirketlerin satış yapabileceği mecralar internet ve tasarım marketleridir. Tasarım marketlerinin konsolide satış yapması, yeni kurulmuş ve gelişmekte olan butik şirketlerin üretim ve envanter planlarında dalgalanmalara yol açmaktadır. Bu çalışmada ev aydınlatmasına yönelik kendin yap temalı üretim yapan yeni kurulmuş bir şirkette (Kit-Box Design) geçmiş verinin incelenerek lineer programlama parametrelerinin bulunması ve gelecek dönem için üretim ve envanter planlaması yapılmaktadır. Bu çalışma ile yeni kurulmuş ve gelişmekte olan butik tasarım şirketlerine rehberlik edecek bir üretim ve envanter planlama modeli geliştirilmesi hedeflenmektedir