Route Educational and Social Science Journal, vol.5, no.6, pp.40-52, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışma, Avrupa’da refah düzeyi yüksek ülkeler arasında yer alan Norveç’in Eğitim Sistemini çeşitli parametreler açısından incelemek ve Türk Eğitim Sistemi için çıkarımlarda bulunmak amacıyla yapılmıştır. Bir ülkenin eğitim sisteminin şekillenmesinde pek çok faktör rol oynamaktadır. Bu nedenle çalışmada öncelikle Norveç’in coğrafi, sosyal ve siyasal durumu hakkında bilgi verilmiş ve sonrasında Norveç Eğitim Sistemi amaç ve politika, eğitim sisteminin yapılanması ve süreç boyutu başlıklarıyla incelenmiştir. Eğitim sisteminin yapılanması yönetsel yapılanma ve okul yapılanması parametreleriyle ele alınırken; süreç boyutu kapsamında eğitim-öğretim süreçleri, yönetici ve öğretmenlerin yetiştirilmesi, denetim ve eğitimin finansmanı parametrelerine yer verilmiştir. Çalışmada son olarak Norveç Eğitim Sistemi’nin öne çıkan yönleri vurgalanarak Türk Eğitim Sistemi için çıkarımlarda bulunulmuştur.