Duyurular & Dokümanlar
23.09.2022 tarihinde saat 09-10 arasında 4.sınıflar için akademik danışmanlık bilgilendirme toplantısı yapılacaktır. Katılmanızı önemle rica ederim. iyi çalışmalar.
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2008 - 2012
2008 - 2012Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , İlköğretim Bölümü , Türkiye
2007 - 2012
2007 - 2012Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , Eğitim Bilimleri , Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , İlköğretim Bölümü , Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Web Destekli Aile Katılım Programının Okul Öncesi Eğitime Devam Eden 5-6 yaş Çocuklarının Görsel Algı Gelişimine Etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği
2007
2007Yüksek Lisans
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamalarında Karşılaştıkları Problemlerin Değerlendirilmesi
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Okul Öncesi Eğitim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2008 - 2012
2008 - 2012Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği
2002 - 2008
2002 - 2008Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Özel gereksinimli çocuğa sahip olan ebeveynlerin depresyon ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Tuğluk M. N. (Danışman)
E.DOĞDU(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
İlkokul Kademesinde Çocuğu Olan Annelerin Dijital Ebeveynlik Farkındalığı ve Ekran Bağımlılığının Çocuklarının Ekran Bağımlısı Olması Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Tuğluk M. N. (Danışman)
B.ULUDAĞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitime devam eden 48-60 aylık çocukların İngilizce dil ediniminde fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş İngilizce müzik ve müzikli oyunların etkisi
Tuğluk M. N. (Danışman)
F.BUŞRA(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Effects of the STEM Education Program on Preschool Children’s Science Process Skills Utjecaj STEM obrazovnoga programa na vještine znanstvenoga mišljenja predškolske djece
Dörterler S. Ö., TUĞLUK M. N.
Croatian Journal of Education
, cilt.25, sa.2, ss.527-558, 2023 (SSCI)
2022
2022Behavioural Problems in Preschool Children during the COVID-19 Pandemic in Turkey: The Role of Parental COVID-19 Experiences and Parental Stress, Depression and Anxiety
Sancili S., TUĞLUK M. N.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.24, sa.3, ss.861-885, 2022 (SSCI)
2018
2018THE EFFECT OF DRAMA BASED MATHEMATIC ACTIVITIES ON SCIENTIFIC PROCESS SKILLS OF 5 YEAR OLD CHILDREN
Özkan B., Tuğluk M. N.
TURKISH STUDIES
, cilt.13, ss.1083-1091, 2018 (SSCI)
2009
2009A study on 6-year-old preschoolers’ musical skills and their parents’ rhythmic skills
Tuğluk M. N., Koçyiğit S., Mertoğlu E.
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.1, 2009 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022UYARLAMA EĞİTİM PROGRAMI’NIN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ, TUTUMLARI VE ENDİŞELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
AYDIN D., TUĞLUK M. N.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.234, ss.1327-1342, 2022 (Scopus)
2022
2022The effect of the brain-based environmental education program applied to 5-6 years of pre-school children on their sustainable environmental behaviors
ÖZKAN B., TUĞLUK M. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.14, sa.1, ss.1117-1134, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Examination of stress levels of parents with preschool children in terms of different variables
Sancılı S., TUĞLUK M. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.13, sa.3, ss.2416-2429, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021AN INVESTIGATION OF THE PROBLEM BEHAVIOR OF PRESCHOOL CHILDREN IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES
Sancılı S., TUĞLUK M. N.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.8, sa.3, ss.1986-2006, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021COMPARISON OF DIGITAL ASSESSMENT AND DOCUMENTATION SYSTEMS USED IN THE EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN TURKEY, GERMANY AND SPAIN
Özdil G., Şimşek F. M., TUĞLUK M. N.
Southeast Asia Early Childhood Journal
, cilt.10, sa.2, ss.1-15, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021INVESTIGATION OF THE PROBLEM BEHAVIORS EMERGING CHILDREN DURING THE COVID-19 PANDEMIC IN TURKEY
Sancılı S., TUĞLUK M. N.
Southeast Asia Early Childhood Journal
, cilt.10, sa.1, ss.101-116, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021ÇOCUK HAKLARI PROGRAMININ EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARI TUTUMUNA OLAN ETKİSİ
Ayhan M., TUĞLUK M. N.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.9, sa.115, ss.365-384, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Review on Montessori Educators’ Opinions Concerning the Digital Assessment Tool They Use in Terms of 21st-Century Skills
Şimşek F. M., TUĞLUK M. N.
Education Quarterly Reviews , cilt.4, sa.1, ss.291-306, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİJİTAL MEDYA PROGRAMININ İNCELENMESİ
Özdil G., TUĞLUK M. N.
Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.57, ss.159-173, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Making Learning Visible in the 21st Century; Examining of The Use of Digital Assessment Tools in Montessori Education
Simsek F. M., TUĞLUK M. N.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.11, sa.2, ss.72-86, 2021 (ESCI)
2020
2020The effect of primary years program (PYP) on children’s science process skills (SPS) in early childhood education
TUĞLUK M. N.
Cypriot Journal of Educational Sciences
, cilt.15, sa.5, ss.1148-1159, 2020 (Scopus)
2020
2020OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SANATETKİNLİKLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE ÖZYETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
çelik g., TUĞLUK M. N.
Ulakbilge Dergisi
, cilt.8, sa.51, ss.900-915, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20202013 Okul Öncesi Eğitim Programının Çevre Eğitimi Analizi
ÖZKAN B., TUĞLUK M. N.
Turkish Studies-Educational Sciences
, cilt.153, ss.1991-1996, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020ANALYSIS OF 2013 PRESCHOOL EDUCATION PROGRAM IN TERMS OF 21st CENTURY SKILLS
TUĞLUK M. N., koçin B.
Ulakbilge Dergisi
, cilt.8, sa.49, ss.621-649, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020DETERMINING THE LEVEL OF INSTRUCTIONAL ADAPTATIONS OF PRESCHOOL TEACHERS IN THE LEARNING-TEACHING PROCESS
TUĞLUK M. N., Aydın D.
Ulakbilge Dergisi
, cilt.8, sa.47, ss.423-433, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Beş Yaşındaki Çocukların Korkularının Çizdikleri Resimlerine ve Sözel Anlatımlarına Göre İncelenmesi
Ayhan m., TUĞLUK M. N.
Turkish Studies-Social Sciences
, cilt.153, ss.937-952, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Analizi
TUĞLUK M. N., ÖZKAN B.
Temel Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.4, ss.29-38, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Environmental Sustainability Scale for Children 60-72 Months Old: A Validity and Reliability Study
ÖZKAN B., TUĞLUK M. N., YİĞİTALP N.
Journal of Education and Training Studies , 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ
TUĞLUK M. N., KÜRTMEN S.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, ss.809-841, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Investigation of the Cognitive Structures of Prospective Preschool Teachers on the Concepts of Circle, Disk and Annulus with the Word Association Test
Gök Çolak F., Tuğluk M. N.
Journal of Education and Practice
, cilt.8, ss.152-157, 2017 (Hakemli Dergi)
2013
2013Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamalarında Karşılaştıkları Problemlerin Değerlendirilmesi
Tuğluk M. N.
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.6, sa.6, ss.1145-1175, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
2010Analysis of Multi User video games in Teacher Trining
Tuğluk M. N.
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.2, 2010 (Scopus)
2010
2010The Relationship Between The Effectiveness Of Preschools And Leadership Styles Of School Managers
Tuğluk M. N., Zembat R., Koçyiğit S., Doğan H.
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.2269-2276, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
2008Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Görülen Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
KÖK M., Küçükoğlu A., TUĞLUK M. N., Koçyiğit S.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.82-93, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
2008Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi
TUĞLUK M. N., DİLMAÇ O., KOÇYİĞİT S., KAYA H. İ.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.94-107, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
2007Okul Öncesi Eğitim Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Erzurum İli Örneği) (2007)
KÖK M., Küçükoğlu A., TUĞLUK M. N., Koçyiğit S.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Okul Öncesi Eğitim Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
TUĞLUK M. N., KÜÇÜKOĞLU A., KÖK M., KOÇYİĞİT S.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Çocuğun Gelişim Sürecinde Eğitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun
KÖK S., TUĞLUK M. N., Kök M.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.324-342, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Koçyiğit S., TUĞLUK M. N., Kaya H. i., Kök M.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Okul Öncesi Bölümü Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarıyla Kullandıkları Psikolojik Savunma Mekanizmaları Arasındaki İlişkiler
KÖK M., Gençdoğan B., TUĞLUK M. N., Koçyiğit S.
Atatürk Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.124-136, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
2006Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalıştıkları Mekânların Özelliklerine İlişkin Görüşleri
Bay E., TUĞLUK M. N., Koçyiğit S.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , ss.211-224, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
2006Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı
Tuğluk M. N., Gündoğdu K., Kaya H. İ.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.13, ss.167-174, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005Okul Öncesi Eğitimin Öğrencilerin Gelişim Özellikleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
KÖK M., TUĞLUK M. N., BAY E.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.11, ss.294-300, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Okul Öncesi Eğitimin Öğrencilerin Gelişim Özellikleri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
Kök M., TUĞLUK M. N., Bay E.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.11, ss.230-240, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi (Kâzım Karabekir Fakültesi Örneği)
BAY E., TUĞLUK M. N., GENÇDOĞAN B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.14, ss.94-105, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
2004Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi
Bay E., TUĞLUK M. N., Gençdoğan B.
Türk Eğitim Bilimleri , ss.223-234, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
2004RESMÎ VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARI ÖĞRENCİ BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI
BAY E., TUĞLUK M. N.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.135-153, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
2021The Effects of M-Stem Program on the Scientific Process Skills of Children Attending Montessori Preschool
YILDIRIM Z., TUĞLUK M. N.
INTERNATIONAL ONLINE CONFERENCE ON MATHEMATICS EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021
2020
2020ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİJİTAL MEDYA PROGRAMININ İNCELENMESİ
Özdil G., TUĞLUK M. N.
8.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 23 Aralık 2020, ss.462
2020
2020Montessori Eğitmenlerinin Kullandıkları Dijital Değerlendirme Aracına Yönelik Görüşlerinin 21. yy Öğretmen Becerileri Açısından İncelenmesi
Şimşek F. M., TUĞLUK M. N.
3.Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2020, ss.481-513
2020
2020Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrenme Sürecinde Öğretimsel Uyarlamalara Yer Verme Düzeylerinin Belirlenmesi
Aydın D., TUĞLUK M. N.
Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK2020, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, ss.188-193
2019
2019MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi
ÖZKAN B., TUĞLUK M. N.
V. Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 17 Haziran 2019
2018
2018Development of Preschool Ergonomy Scale
TUĞLUK M. N., ÖZKAN B.
Ab International Conference on Education, Technology and Science, 6 - 09 Mayıs 2018
2018
2018The Impact of Music, Song and Movements on the Language Acquisition by Preschool Children between the Ages of 48-60 Months
TUĞLUK M. N., MERTOĞLU E., Kuzucu F. B.
11Th Conferance on Business, Education, Humanities and Social Sciencess Studies, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2018, ss.12-16
2018
2018The Impact of Music, Song and Movements on the Language Acquisition by Preschool Children betweem the Ages of 48-60 Months
TUĞLUK M. N., MERTOĞLU E., KUZUCU B.
11Th Conferance on Business, Education, Humanities and Social Sciencess Studies, İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2018, ss.87
2018
201860-72 Aylık Çocuklar İçin Çevreye Yönelik Sürdürülebilir Davranışları Değerlendirme ÖlçeğininGeçerlik Güvenirlik Çalışması
ÖZKAN B., TUĞLUK M. N., YİĞİTALP N.
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 29 - 31 Mart 2018
2017
2017Drama Temelli Problem Çözme Beceri Eğitiminin Anaokuluna Devam eden Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi
ŞAHİN H., TUĞLUK M. N., CEYLAN R.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
2017
2017STEM Eğitim Yaklaşımı ve Scratch Programlama Dili İlişkisi Işığında Okul Öncesi Eğitim Programının İncelenmesi
TUĞLUK M. N., Öcal S.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017
2017
2017Drama Temelli Problem Çözme Beceri Eğitiminin Anaokuluna Devam Eden Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerisine Etkisi
Şahin H., CEYLAN R., TUĞLUK M. N.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 Ekim 2017, ss.40
2015
2015Çember, Daire ve Halka Kavramlarına Yönelik Bİlişsel Yapıların İncelenmesi
GÖK ÇOLAK F., TUĞLUK M. N.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 Nisan 2015
2010
2010Analysis of multi-user video games in teacher training
Tuǧluk M. N.
2nd World Conference on Educational Sciences, WCES-2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2514-2516
2009
2009A study on 6-year-old preschoolers' musical skills and their parents' rhythmic skills
MERTOĞLU E., NurTugluk M. N., Kocyigit S.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2847-2854
2007
2007Öğretmenliğin Mesleki Statüsünün Öğretmen Adayları Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
TUĞLUK M. N., KAYA H. İ., KOÇYİĞİT S., BAY E., ADA Ş., AKBABA S.
16. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2007
2006
20062004 ilköğretim mate-matik programının eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirilmesi
KÖSE E., KOÇYİĞİT S., TUĞLUK M. N., ÇELİK M., YAZAR A.
15. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006
2004
20042004 İlköğretim Matematik Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi
Köse E., Koçyiğit S., TUĞLUK M. N., Çelik M., yazar A.
Muğla Üniversitesi, 01 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Erken Çocuk Eğitiminde Deneyler
Uğur Ekşi E. G., Tuğluk M. N.
Erken Çocuklukta Deneyler Kitabı, Prof. Dr. Sema ALTUN YALÇIN,Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR,Esila SAMUR, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.213-250, 2024
2023
2023Montessorı Albümü Günlük Yaşam Deneyimleri
TUĞLUK M. N., ÜNAL Ö.
EFE AKADEMİ YAYINLARI, İstanbul, 2023
2023
2023ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMI FEN EĞITIMI KAPSAMINDA ÇEVRE EĞITIMI
MENTEŞ R., TUĞLUK M. N.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FEN EĞİTİMİ, Sema ALTUN YALÇIN-Zehra ÇAKIR, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.295-316, 2023
2022
2022Development of Brain and Visual Perception in Children
TUĞLUK M. N., ZEMBAT R.
Neuropedagogy and Child Brain, Gülçin Güven, Banu Özkan, Mehmet Nur Tuğluk, Editör, Hedef Yayınevi, Ankara, ss.83-97, 2022
2021
2021ÇOCUKLARDA BEYİN VE GÖRSEL ALGI GELİŞİMİ
TUĞLUK M. N., ZEMBAT R.
NÖROPEDAGOJİ ÇOCUK VE BEYİN, GÜLÇİN GÜVEN, MEHMET NUR TUĞLUK, BANU ÖZKAN, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.89-103, 2021
2020
2020ÖĞRETİM TEKNİKLERİ 2
TUĞLUK M. N.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Muhammet Ü. Öztabak Duygu Yalman Polatlar, Editör, EFE AKADEMİ YAYINLARI, İstanbul, ss.279-316, 2020
2019
2019İLKOKULA HAZIR OLUŞ VE HAZIR OLUŞU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TUĞLUK M. N., Ayhan M.
OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ, , Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.105-124, 2019
2019
2019Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Müzik Etkinlikleri
ŞEN Ü. S., KÜÇÜKOĞLU A., KÖSE E., TUĞLUK M. N., BAKIR S., KOÇYİĞİT S., et al.
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Program Geliştirme, REMZİ YAVAŞ KINCAL, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.94-114, 2019
2019
2019Doğum ve Anne-Yenidoğan Sağlığı
TUĞLUK M. N., Kürtmen S.
BEBEKLİK DÖNEMİNDEGELİŞİM ve EĞİTİM, , Editör, Eğiten Kitap, İstanbul, ss.37-62, 2019
2019
2019İlkokula Geçiş
YALMAN D., ÖZTABAK M. Ü., ÖZKAN B., TUĞLUK M. N., CEYLAN R., SAKİN A., et al.
Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi: Okula Geçişte Kritik Yıllar, Yalman, Duygu Öztabak, Muhammet, Ü., Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.27-51, 2019
2018
2018Ölçme ve Değerlendirme Soru Bankası
TUĞLUK M. N., GÖK M.
Efe Akademi Yayınları, İstanbul, 2018
2018
2018Sanayi Toplumu ve Eğitimi
Tuğluk M. N., Gök Çolak F.
Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri, Ayşe Dilek Öğretir-Özçelik,Mehmet Nur Tuğluk, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.297-325, 2018
2018
2018Liderlik ve Sorumluluk
TUĞLUK M. N., ALTIN G.
Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri, Ayşe Dilek Öğretir, Mehmet Nur Tuğluk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.197-217, 2018
2017
2017Program Geliştirme Konu Anlatımı
TUĞLUK M. N., GÖK M.
Efe Akademi Yayınları, İstanbul, 2017
2017
2017Ölçme ve Değerlendirme Konu Anlatımı
TUĞLUK M. N., GÖK M.
Efe Akademi Yayınları, İstanbul, 2017
2017
2017Sınıf Yönetimi ve Materyal Tasarımı Konu Anlatımı
TUĞLUK M. N., GÖK M.
Efe Akademi Yayınları, İstanbul, 2017
2017
2017Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konu Anlatımı
TUĞLUK M. N., GÖK M.
Efe Akademi Yayınları, İstanbul, 2017
2017
2017Examination of STEM Education and Its Effect on Economy: Importance of Early Childhood Education
TUĞLUK M. N., ÖCAL S.
Educational research and practice, Koleva, G. Duman, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, SOFYA, ss.362-370, 2017
2017
2017Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar
TUĞLUK M. N., AKÇAY B.
Okul Öncesi Eğitime Giriş, SEÇER ZARİFE, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, ss.185-208, 2017
2017
2017Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim
TUĞLUK M. N., AKÇAY B.
Okul Öncesi Eğitime Giriş, SEÇER ZARİFE, Editör, eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, ss.209-223, 2017
2017
2017EXAMINATION OF STEM EDUCATION AND ITS EFFECT ON ECONOMY: IMPORTANCE OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
TUĞLUK M. N.
EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE, KOLEVA IRINA, DUMAN GÖKHAN, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.409-418, 2017
2014
2014OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA OYUN VE HAREKET ETKİNLİKLERİ
TUĞLUK M. N.
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Program Geliştirme, PROF. DR. REMZİ YAVAŞ KINCAL, Editör, Atatürk üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ss.50-68, 2014
2014
2014OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA YARATICI DRAMA ETKİNLİKLERİ
TUĞLUK M. N.
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Program Geliştirme, PROF. DR. REMZİ KINCAL, Editör, Atatürk üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ss.115-134, 2014
2010
2010Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji ve Bilgisayar Kullanımı
TUĞLUK M. N.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, Gülden Uyanık Balat, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.253-266, 2010
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024
Yıldız Erken Çocuklukta Dijital Okuryazarlık Eğitim Programının Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Deniz M. E., Kert S. B., Özkan B., Topçu M. S., Güven G., Tuğluk M. N. (Yürütücü)
2019 - 2020
2019 - 2020
Okul Öncesi Eğitime Devam Eden 5-6 Yaş Çocuklarının Medya Araçlarını (Tablet, Televizyon, Bilgisayar, Akıllı Telefon vb.) Kullanım Düzeylerinin Çocuk Resimlerine Yansıması
TÜBİTAK Projesi
Tuğluk M. N.
2019 - 2019
2019 - 2019Minik Eller Doğayi Oyuncağa Dönüştürüyor
TÜBİTAK Projesi
Özkan S. H., Tuğluk M. N. (Yürütücü), Gürol A.
2010 - 2019
2010 - 2019
Web Destekli Aile Katılımının Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Görsel Algı Gelişimine Etkisi Marmara Üniversitesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Tuğluk M. N., Zembat R.(Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Çocuklarımıza Sürdürülebilir Bir Dünya Bırakalım
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Özkan B., Topçu M. S., Tuğluk M. N., Altın G., Akçay Malçok B., Ceylan R. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. YY. Becerilerinden Yaratıcılığı Destekleyici Etkinliklere Günlük Eğitim Akışında Yer Verme Düzeylerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Tuğluk M. N.
2017 - 2018
2017 - 2018Okul Öncesinde Kaynaştırma Uygulamalarına ilişkin Bir Analiz
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Tuğluk M. N.
Devam Ediyor
Devam EdiyorWeb Destekli Aile Katılımının Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Görsel Algı Gelişine Etkisi Marmara Üniversitesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
TUĞLUK M. N.
2006 - 2009
2006 - 2009
Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Uygulamaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Tuğluk M. N., Kök M.(Yürütücü)
2006 - 2008
2006 - 2008
Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Uygulamları
Diğer Uluslararası Fon Programları
TUĞLUK M. N.
2005 - 2007
2005 - 2007Erzurum, Ağrı, Ardahan, Kars İllerindeki Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaşadıkları Problemlerin belirlenmesi ve Alternatif Çözüm Yolları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Tuğluk M. N., Kök M.(Yürütücü)
2005 - 2007
2005 - 2007Erzurum, Ağrı, Ardahan, Kars’taki Okul Öncesi Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi ve Alternatif Çözüm Yolları Atatürk Üniversitesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
TUĞLUK M. N.
Ödüller
Ocak 2018
Ocak 2018