Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.19, sa.4, ss.981-996, 2019 (Hakemli Dergi)
Dünya çapında 2,7 milyardan fazla sosyal medya kullanıcısı farklı ürünler ve markalar hakkındaki düşüncelerini her an farklı cihazlar yoluyla paylaşmaktadır. Aboneliğe dayalı talebe bağlı video servislerine (SVOD) erişim daha önce olmadığı kadar kolaylaşmıştır. Bu çalışmada, 250 milyondan fazla kullanıcısıyla dünyada en yaygın olarak takip edilen dördüncü sosyal ağ sitesi Twitter üzerinden SVOD markalarının sosyal ağ iletişim stillerinin analizi amaçlanmıştır. Tarama modeli kullanan araştırmada, Netflix, Tivibu ve Blutv’nin Türkçe paylaşım yapan hesaplarındaki tweetleri üç ay boyunca incelenmiş ve kategorilere ayrılmıştır. Sonuç olarak SVOD firmalarının Twitter hesaplarındaki marka iletişimleri ile diğer dijital mecralar ve geleneksel medyadaki pazarlama iletişimlerini tutarlı yürüttükleri, takipçileriyle bağımsız bir onaylama ile iletişime geçtikleri görülmüştür. Farklı amaçlara yönelik hesaplara belirli dönemde sadece Netflix’in sahip olduğu ve Tivibu’nun elektronik ağızdan ağıza iletişim (eWOM) davranışını cesaretlendirmeyen bir iletişim sürdürdüğü tespit edilmiştir.