Türkiye Eğitim Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.280-293, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma ilköğretim öğrencilerinin problem çözmeye
yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile matematik dersi
tutumu ve ders başarıları arasındaki ilişkiyi incelemeyi
amaçlamıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma evrenini İstanbul ili Maltepe ilçesinde
bulunan dört (4) devlet okulundaki 7. sınıf öğrencileri
oluşturmuştur. Araştırmaya 215 kız, 237 erkek olmak üzere
toplam 452 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan
öğrencilere “Matematik Tutum Ölçeği” ile “Problem
Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi” ölçeği
uygulanmıştır. Elde edilen bulgular öğrencilerin bir problem
durumunda çoğunlukla yansıtıcı düşündüklerini, fakat
“sorgulama” becerilerinin “nedenleme” ve “değerlendirme”
becerilerine göre düşük olduğu göstermiştir. Öğrencilerin
matematiğe yönelik tutumları genellikle olumludur.
Problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile
matematik dersindeki akademik başarı arasında pozitif
anlamlı bir ilişki olduğu, akademik başarısı yüksek
öğrencilerin diğer öğrencilere göre daha çok yansıtıcı
düşündükleri tespit edilmiştir