Eğitim Bilgileri
2005 - 2011
2005 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
1998 - 2000
1998 - 2000Yüksek Lisans-Tezsiz
Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Alan Öğretmenliği, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Anadolu Üniversitesi, Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi, Kimya Mühendisliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Web ortamında problem tabanlı öğretim ile desteklenmiş fen ve teknoloji öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, kavramsal anlama ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi: Asit baz konusu
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilmleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında görev yapan Fen Bilgisi öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığı ikinci kademe Fen Bilgisi programına ilişkin görüşleri
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
1998 - Devam Ediyor
1998 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt., Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
20141. KNOWLEDGE AND OPINIONS OF THE PRIMARY STUDENTS ABOUT ENERGY AND ENERGY RESOURCES: THE COMPARISON OF CURRENT AND PREVIOUS CURRICULUM
BAYRAK B., Dilek Eren C.
The Journal Of Academic Social Science Studies , cilt.25, sa.1, ss.285-298, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20142. Knowledge and Opinions of Teacher Candidates about Energy and Energy Resources
BAYRAK B., Dilek Eren C., Gürdal A.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.6, sa.1, ss.243-257, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20143. A Research on Students’ Learning Styles and Their Attitudes toward Science and Technology
BAYRAK B.
Journal of Theoretical Educational Science , cilt.7, sa.1, ss.1-15, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20134. Development of a Problem-Based Teaching Material for Science Education in a Web Environment: The Subject of Acids and Bases
BAYRAK B.
SİİRT UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES , cilt.1, sa.1, ss.205-216, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
20135. Using Two-Tier Test to Identify Primary Students’ Conceptual Understanding and Alternative Conceptions in Acid-Base
BAYRAK B.
Mevlana International Journal of Education (MIJE) , cilt.3, sa.2, ss.19-26, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
20126. Web Ortamında Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Farklı Öğrenme Stiline Sahip Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
BAYRAK B., Bayram H.
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.9, sa.18, ss.479-497, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
20117. Effects of Problem-Based Learning in a Web Environment on Conceptual Understanding: The Subject of Acids and Bases
BAYRAK B.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.3, sa.3, ss.831-848, 2011 (Hakemli Dergi)
2008
20088. Sinir Hücrelerinde İletim ve Bunun Öğrenme Sürecine Etkisi
BAYRAK B.
Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.25, ss.101-113, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
20079. Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
BAYRAK B.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.137-154, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2013
20131. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONUNUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
BAYRAK B., Benzer E.
International Conference on New Horizons in Education 2013, 01 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
20132. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN WEB ORTAMINDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
BAYRAK B.
4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 01 Nisan 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
20123. Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma
BAYRAK B.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 01 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
20124. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
BAYRAK B.
3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 01 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
20125. A study on learning styles of secondary school student's according to gender and class level
Bayrak B.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.843-847, (Tam Metin Bildiri)
2011
20116. Fen Eğitiminde web tabanlı öğretim yönteminin öğrencileri bilimsel süreç becerilerine etkisi
BAYRAK B.
International Conference- The Future of Education, 01 Haziran 2011, (Tam Metin Bildiri)
2010
20107. The effect of computer aided teaching method on the students' academic achievement in the science and technology course
Bayrak B. K., BAYRAM H.
1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri)
2010
20108. Effect of computer aided teaching of acid-base subject on the attitude towards science and technology class
Bayrak B. K., BAYRAM H.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2194-2196, (Tam Metin Bildiri)
2009
20099. Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının İlköğretim Programlarında Nitelenen Yapılandırmacı Öğretmen Anlayışına Uygunluğu
BAYRAK B.
The First International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200910. Is there any difference between learning styles of student science teachers inrelation to both their grade and gender?
Bayrak B., Altun S.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.765-770, (Tam Metin Bildiri)
2008
200811. BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Bilişüstü Algılarını Etkileyen Faktörler ve Bilişüstü Algıların Öğrenme Yaklaşımlarıyla İlişkisi
BAYRAK B., ERKOÇ M. F.
8. International Educationl Technology Conference, 6 - 09 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200812. Yükseköğretim Öğrencilerinin Mesleki Tercih ve Zeka Alanları Üzerine Bir Araştırma Bilgisayar ve Öğretim Teknolojilieri Eğitimi Bölümü Örneği
BAYRAK B., ERKOÇ M. F.
8. International Educationl Technology Conference, 6 - 09 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200813. BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Bilişüstü Algılarını Etkileyen Faktörler Ve Bilişüstü Algıların Öğrenme Yaklaşımlarıyla İlişkisi
BAYRAK B.
8th International Educational Technology Conference, 01 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200814. Yükseköğretim Öğrencilerinin Mesleki Tercih ve Zeka Alanları Üzerine Bir Araştırma: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencileri Örneği
BAYRAK B.
8th International Educational Technology Conference, 01 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200715. A Demographic Research on Having a Personal Web Site of High School Students
Uğraş T., Bayrak B., Kert S. B.
7th International Educational Technology Conference, Adana, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200716. Integration Application in Interdisciplinary Teaching: Case of Science and Technology Areas
BAYRAK B., Erkoç M. F., Gül M. O.
7th International Educational Technology Conference, 01 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200617. Isı-Sıcaklık Kavramlarının Çalışma Yaprakları ile Öğretilmesi
BAYRAK B.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 01 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2012
20121. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Sosyal Medya
BAYRAK B.
Bilgisayar Okuryazarlığı I-II, Benzer A., Aksaya H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.289-320, 2012
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2012
Temmuz 2012