Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
The University Of Iowa, College Of Education, Fen Bilgisi Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri
2000 - 2002
2000 - 2002Yüksek Lisans
Missouri Üniversitesi-Columbia, College Of Education, Fen Bilgisi Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim/ Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
The impact of a Science, Technology and Society (STS)/ constructivist learning approach on the beliefs and attitudes of preservice science teachers
The University Of Iowa, College Of Education, Fen Bilgisi Eğitimi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDoç.Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Yrd.Doç.Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2011
2007 - 2011Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim/ Fen Bilgisi Eğitimi
2006 - 2007
2006 - 2007Araştırma Görevlisi
The University Of Iowa, College Of Education, Science Education
Yönetilen Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokul fen öğretiminde Algodoo kullanımının etkisi
AKÇAY H.
A.Cayvaz(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Sosyo-bilimsel sorunlar odaklı eğitim yönteminin hizmet öncesi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi
AKÇAY H.
M.Davut(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Fen Öğretimine Yönelik Motivasyon Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
AKÇAY H.
O.Işın(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Astronomi Konusunun Çoklu Yazma Etkinlikleri ve Yaparak Yazarak Bilim Öğrenme Metodu Kullanılarak Öğretilmesinin Değerlendirilmesi
AKÇAY H.
A.Baltacı(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Canlılarda Üreme Büyüme ve Gelişme Konusunun Çoklu Yazma Etkinlikleri İle Öğretilmesinin Değerlendirilmesi
AKÇAY H.
B.Özyurt(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Asit Baz Konusunun Çoklu Yazma Etkinlikleri ve Yaparak Yazarak Bilim Öğrenme Metodu Kullanılarak Öğretilmesinin Değerlendirilmesi
AKÇAY H. (Eş Danışman)
G.Erol(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Comparison of the Quality of Written Scientific Arguments in Different Laboratory Environments
Kapıcı H. Ö. , Akçay H. , Koca E. E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, cilt.19, ss.1-20, 2021 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2020
2020How do different laboratory environments influence students' attitudes toward science courses and laboratories?
KAPICI H. Ö. , AKÇAY H. , de Jong T.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION, cilt.52, sa.4, ss.534-549, 2020 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2020
2020Improving student teachers' TPACK self-efficacy through lesson planning practice in the virtual platform
KAPICI H. Ö. , AKÇAY H.
EDUCATIONAL STUDIES, 2020 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2019
2019Using Hands-On and Virtual Laboratories Alone or Together―Which Works Better for Acquiring Knowledge and Skills?
Kapıcı H. Ö. , Akçay H. , De Jong T.
Journal of Science Education and Technology, cilt.28, ss.231-250, 2019 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
2016
2016Students learning to use the skills used by practicing scientists
AKÇAY H. , Yager R. E.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, cilt.12, sa.3, ss.513-525, 2016 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2013
2013Student Views of Teacher Actions in Science Classrooms Designed to Meet Current Reforms
Yager S. O. , AKÇAY H. , DOĞAN Ö. K. , Yager R. E.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY, cilt.22, sa.6, ss.974-983, 2013 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
2010
2010The Impact of a Science/Technology/Society Teaching Approach on Student Learning in Five Domains
Akcay H. , Yager R. E.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY, cilt.19, ss.602-611, 2010 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
2010
2010Bilim Sözde Bilim Tartışmasının Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası İnanışlarına Etkisi
TURGUT H., AKÇAY H. , İREZ O. S.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri, cilt.10, ss.2621-2663, 2010 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Middle School Students’ Perceptions of Scientists and Views About to Become a Scientist
İvgin A. B. , Akçay H. , Kapıcı H. Ö.
International Journal on Social and Education Sciences, cilt.3, sa.3, ss.1-19, 2021 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2021
2021Impacts of Serious Games on Middle School Students’ Science Achievement and Attitudes towards Science
Toprak Yallıhep E. S. , Akçay H. , Kapıcı H. Ö.
International Journal of Technology in Education and Science, cilt.5, sa.2, ss.203-212, 2021 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2021
2021Examination the Knowledge of Student Understanding of Pre-Service Science Teachers on Heat and Temperature
İnaltekin T., Akçay H.
International Journal of Research in Education and Science, cilt.7, sa.2, ss.445-478, 2021 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Analysis of the Representations in Turkish Middle School Science Textbooks from 2002 to 2017
Akçay H. , Kapıcı H. Ö. , Akçay B.
Participatory Educational Research, cilt.7, sa.3, ss.192-216, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Enhancing pre-service science teachers’ inquiry skills in hands-on and virtual laboratory environments
Kapıcı H. Ö. , Akçay H.
Τhemes in e-Learning , cilt.13, ss.21-32, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Fen Öğrenme Motivasyon Ölçeğinin Türkçe’xxye Uyarlanması
Işın O., AKÇAY H. , KAPICI H. Ö.
Mediterranean Journal of Educational Research, cilt.14, sa.31, ss.505-529, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020The Effects of Environmental Science e-Projects on Middle School Students’ Behaviors and Attitudes
Keskin C., AKÇAY H. , KAPICI H. Ö.
International Journal of Technology in Education and Science, cilt.4, sa.2, ss.160-167, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Comparison of Simulation-Based and Textbook-Based Instructions on Middle School Students' Achievement, Inquiry Skills, and Attitudes
Cayvaz A., Akçay H. , Kapıcı H. Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY, cilt.8, sa.1, ss.34-43, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2020
2020Structuring a New Socioscientific Issues (SSI) Based Instruction Model: Impacts on Pre-service Science Teachers’ (PSTs) Critical Thinking Skills and Dispositions
Gül M. D. , Akçay H.
International Journal of Research in Education and Science, cilt.6, sa.1, ss.141-159, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Comparison of simulation-based and textbook-based instructions on middle school students’ achievement, inquiry skills and attitude
Cayvaz A., Akçay H. , Kapıcı H. Ö.
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, cilt.8, sa.1, ss.34-43, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2020
2020Examining of Middle School Students’ Ideas about Family Involvement during Science Learning
İNALTEKİN T., AKÇAY H.
Science, Education, Art and Technology Journal, cilt.4, sa.1, ss.1-7, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Choices of pre-service science teachers laboratory environments:Hands-on or hands-off?
Kapıcı H. Ö. , Akçay H.
World Journal on Educational Technology: Current Issues, cilt.10, sa.1, ss.41-51, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Promoting Preservice Teachers’ Attitudes toward Socioscientific Issues
Yerdelen S., Cansız M., Cansız N., Akçay H.
Journal of Education in Science, Environment and Health, cilt.4, ss.1-11, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Argümantasyon Temelli Deney Raporu Yazımının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Argüman Yapılarını Geliştirmelerine Etkisinin İncelenmesi
İNALTEKİN T., AKÇAY H.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.4, ss.1-19, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
AKÇAY B., AKÇAY H. , KAHRAMANOĞLU E.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.30, ss.521-549, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Constructing Concept Maps to Encourage Meaningful Learning in Science Classroom
AKÇAY H.
Education, cilt.138, ss.9-16, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Learning from Dealing with Real World Problems
AKÇAY H.
Education, cilt.137, ss.413-417, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Using Newspapers and Advertisement as a Focus for Science Teaching and Learning
Akçay H. , Kapıcı H. Ö. , Yager R.
Universal Journal of Educational Research, cilt.5, sa.1, ss.99-103, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Comparison of Science-Technology-Society Approach and Textbook Oriented Instruction onStudents’ Abilities to Apply Science Concepts
Kapıcı H. Ö. , Akçay H. , Yager R.
International Journal of Progressive Education, cilt.13, ss.18-28, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Astronomi Öğretiminde Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
AKÇAY H. , BALTACI A.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.13, ss.138-151, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmenleri Fen Bilgisi Öğretmen Adayları ve Maarif Müfettişlerinin Fen Öğretimi ve Öğrenimine Yönelik İnanışlarının Karşılaştırılması
Kapıcı H. Ö. , Akçay H.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.13, sa.36, ss.153-168, 2016 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2016
2016Asit ve baz konusunun öğrenme amaçlı çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretiminin değerlendirilmesi
Erol G., Akçay H. , Bayram H., Kapıcı H. Ö.
Eğitim, Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, cilt.1, sa.2, ss.94-102, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Öğretmen Adayları İçin Epistemolojik İnançlar Ölçeği Uyarlama Çalışması
AKÇAY B., USTA GEZER S., AKÇAY H.
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.18, ss.1514-1536, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Preservice science teachers beliefs about astronomy concepts
Özkan G. , Akçay H.
Universal Journal of Educational Research, cilt.4, sa.9, ss.2092-2099, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Middle School Students Attitudes toward Science Scientists Science Teachers and Classes
Kapıcı H. Ö. , Akçay H.
The Asia-Pasific Forum on Science Learning and Teaching, cilt.17, sa.1, ss.1-22, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Particulate Nature of Matter Misconceptions Held by Middle and High School Students in Turkey
Kapıcı H. Ö. , Akçay H.
European Journal of Education Studies, cilt.2, sa.8, ss.43-58, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015The Impact of technology based learning on the beliefs and attitudes of pre service teachers
KAPICI H. Ö. , AKÇAY H. , İNALTEKİN T.
International Journal of Humanities and Education, cilt.1, ss.154-167, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015Effectiveness of Science-Technology-Society (STS) Instruction on Student Understanding of the Nature of Science and Attitudes toward Science
AKÇAY B., AKÇAY H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY, cilt.3, sa.1, ss.37-45, 2015 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2014
2014Çoklu yazma etkinliklerinin fen ve teknoloji dersi öğretiminde kullanılmasının öğrenci başarısı ve kavram öğrenmeye etkisi
AKÇAY H. , Özyurt B., Akçay B.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.15-31, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012İlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Fen Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi
Özyurt B., AKÇAY H.
TRAKYA UNIVERSITESI TIP FAKULTESI DERGISI, cilt.2, sa.2, ss.63-73, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2011
2011Araştırma tabanlı fen öğretimi ölçeği’nin Türkçe uyarlaması: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması
İNALTEKİN T., AKÇAY H.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.1, ss.157-185, 2011 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2011
2011Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğrenimi ve öğretimine yönelik inanışları
Turgut H., AKÇAY H.
TRAKYA UNIVERSITESI TIP FAKULTESI DERGISI, cilt.1, sa.1, ss.127-144, 2011 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2010
2010Creative writing and promoting understanding in science: Alternative ways to interest students in writing about science
AKÇAY H. , Hand B., Norton-Meier L.
School Science Review, cilt.92, sa.339, ss.49-53, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2010
2010Accomplishing the visions for teacher education programs advocated in the national science education standards
AKÇAY H. , Yager R.
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION, cilt.21, sa.6, ss.643-664, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2010
2010Change in Students Beliefs about Attitudes toward Science in Grades 6-9
AKÇAY H. , Yager R., İskandar S., Turgut H.
The Asia-Pasific Forum on Science Learning and Teaching(APFSLT), cilt.11, sa.1, ss.1-16, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2010
2010Implimenting Science-Technology-Society Approaches in Middle School Science Teaching
AKÇAY H. , Yager R.
Science Education Review, cilt.9, sa.3, ss.93-99, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2010
2010The Advantages of an Inquiry Approach for Science Instruction in Middle Grades
Yager R., Akçay H.
School Science and Mathematics, cilt.110, ss.5-12, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009A Comparison of Student Learning in STS Classes vs Those in Directed Inquiry Classes
YAGER R., CHOİ A., YAGER S., AKÇAY H.
Electronic Journal of Science Education, cilt.13, ss.186-209, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Dersinin Öğrencilerin Bilimin ve Bilimsel Bilginin Doğasına İlişkin Düşüncelerine Etkisi
ÖZDEMİR G., AKÇAY H.
E-Journal of New World Sciences Academy, cilt.4, ss.218-227, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Student success in recognizing definitions of eight terms found in fourth grade science textbooks
AKÇAY H. , Choi A., Yager S.
Electronic Journal of Science Education, cilt.13, sa.2, ss.83-100, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Comparison of Student Learning Outcomes in Middle School Science Classes with an STS Approach and a Typical Textbook Dominated Approach
YAGER R., AKÇAY H.
Research in Middle Level Education, cilt.31, ss.1-25, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Comparing Science Learning Among 4th-, 5th-, and 6th-Grade Students: STS Versus Textbook-Based Instruction
Choi A., Yager S., AKÇAY H.
Journal of Elementary Science Education, cilt.21, sa.2, ss.15-24, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2007
2007What Results Indicate Concerning the Successes with STS Instruction
YAGER R., AKÇAY H.
The Science Educator, cilt.16, ss.13-21, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2006
2006Preservice Science Teachers Beliefs about Science-Technology and Their Implication in Society
Bal S., AKÇAY H.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, cilt.2, sa.3, ss.8-22, 2006 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2005
2005The Effects of Varied Inquiry Experiences on Teacher and Student Questions and Actions in STS classroom
YAGER R., ABD HAMİD N., AKÇAY H.
Bulletin of Science, Technology & Society, cilt.25, ss.426-434, 2005 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2005
2005Lenses and Perception Investigations with Light
AKÇAY H.
Science Activities, cilt.42, ss.9-14, 2005 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2020
2020Investigation of Preservice Science Teachers’ Content Knowledge about Astronomy Concepts and Knowledge of Student Understanding
AKÇAY H. , İNALTEKİN T.
ICRES 2020-International Conference on Research in Education and Science, İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.71
2020
2020The Effect of Cooperative Core Studies on Preservice Science Teachers’ Understanding of Pedagogical Content Knowledge in Socio Scientific Subjects
İNALTEKİN T., AKÇAY H.
ICEMST 2020-International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.11
2019
2019Middle School Students’ Ideas about Parent Involvement During Science Learning
İNALTEKİN T., AKÇAY H.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, ss.126-130
2019
2019Developing Inquiry Skills of Pre-service Science Teachers in Two Different Laboratory Environments
Kapıcı H. Ö. , Akçay H.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, ss.1
2019
2019The Study of Reliability and Validity of the Science MotivationScale
Işın O., AKÇAY H.
3rd International Congress on Science and Education, 21 - 24 Mart 2019
2019
2019Effectiveness of Environmental Science Projects on Middle School Students’ Environmental Knowledge and Attitudes
Keskin C., AKÇAY H.
4th International Scientific Research Congress, 14 - 17 Şubat 2019
2019
2019The Effect of Serious Games on Attitudes and Achievements ofFifth Grade Students Towards Science Course
Yallıhep Toprak S., AKÇAY H.
4th International Scientific Research Congress, 14 - 17 Şubat 2019
2018
2018Content Analysis of Science Textbooks’ Evaluation Questions Based on Physics, Chemistry, Biology, Environment and Astronomy Subject Area by Bloom’s Taxonomy
AKÇAY B., AKÇAY H. , İNALTEKİN T.
ICEMST 2018: International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
2018
2018MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ IDEAS ABOUT ARDUINO EDUCATION
Evcim İ., AKÇAY H.
7th International Conference on “Innovations in Learning for the Future”: Digital Transformation inEducation, 11 - 14 Eylül 2018
2018
2018Learning Science in Hands-on and Online Laboratories
Kapıcı H. Ö. , Akçay H. , De Jong T.
JURE EARLI, Antwerp, Belçika, 2 - 05 Temmuz 2018, ss.1-5
2018
2018Learning Science in Hnads-on and Online Laboratories
KAPICI H. Ö. , AKÇAY H. , DE JONG T.
JURE EARLI, Antwerp, Belçika, 2 - 06 Temmuz 2018
2018
2018The Effects Of Environmental Education Course On Preservice Teachers Perception About Nature
HAYIR KANAT M. , AKÇAY H.
ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, Manisa, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2018, cilt.1, ss.25-30
2018
2018ÇEVRE EĞİTİMİ DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DOĞA ALGISINA OLAN ETKİSİ
HAYIR KANAT M. , AKÇAY H.
ULEAD-VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), Manisa, Türkiye, 09 Mayıs 2018, ss.9
2018
2018Effects of Writing to Learn Activities in Hands-on and Virtual Laboratory Environments
KAPICI H. Ö. , KOCA E. E. , AKÇAY H.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan 2018, ss.63
2018
2018THE EFFECTS OF USING ALGODOO IN SCIENCE TEACHING AT MIDDLE SCHOOL
Cayvaz A., AKÇAY H.
the International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
2018
2018Descriptive Analysis of Diagrammatic Representations of Turkish Middle School Science Textbooks
AKÇAY B., AKÇAY H.
the International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
2018
2018Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ay’ın Hareketi ve Evreleri Konusundaki İçerik Bilgileri ve Öğrenci Düşüncelerini Anlama Bilgilerinin İncelenmesi
İNALTEKİN T., KARAÇÖP A., AKÇAY H.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018
2018
2018Dokuzuncu Sınıf Kimya Ders Kitaplarında Maddenin Yapısı Konusu ile İlgili Görsellerin İncelenmesi
KAPICI H. Ö. , AKÇAY H.
International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 Nisan 2018, ss.68
2017
2017City - Nature Relationship: Contradiction or Conformity (Kent ve Doğa ilişkisi: Tezatlık ya da Uygunluk)
HAYIR KANAT M. , Breuste J., AKÇAY H.
Turkish Geographical Society 75. Year International Congress, Ankara, Türkiye, 08 Kasım 2017, cilt.1, sa.9, ss.209-221
2017
2017City - Nature Relationship: Contradiction or Conformity
AKÇAY H. , Breuste J., HAYIR KANAT M.
International Congress on 75thAnniversary of Turkish Geography Society, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
2017
2017The Impact of Socio-Scientific Issues Based Instruction on the Critical Thinking Skills and Dispositions of Pre-Service Teachers
GÜL M. D. , AKÇAY H.
INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.1-2
2017
2017Science Teachers as Scenerio Developers for Problem-Based Learning
ÇAKIR M., AKÇAY H.
International Conference on Education in Mathematics Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017
2017
2017ANALYSIS OF ARGUMENTATION DEVELOPMENT IN LABORATORY APPLICATIONS BASEDON THE ARGUMENTATION BASED SCIENCE INQUIRY APPROACH
İNALTEKİN T., AKÇAY H.
The International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017
2017
2017Promoting preservice teachers’ attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction
YERDELEN S., CANSIZ N., CANSIZ M., AKÇAY H.
International Conference on Research in Education and Science, 18 - 21 Mayıs 2017
2017
2017SCIENCE TEACHERS’ VIEWS ABOUT IMPLEMENTATION OF COMPUTER TECHNOLOGIES IN THEIR CLASSROOMS
İNALTEKİN T., AKÇAY H.
International Congresses on Education 2017, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmen Adayı Eğitimcilerinin Öğretim için Sahip Oldukları Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
İNALTEKİN T., AKÇAY H.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
2016MOBIL BASED TEACHING AND LEARNING MATERIALS FOR CHILDREN WITH AUTISM
AKÇAY H.
The International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 01 Mayıs 2016
2016
2016LEARNING SCIENCE BY ONLINE EXPERIENCE: GO-LAB
Jong T. D. , AKÇAY H.
The International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 01 Mayıs 2016
2015
2015Öğrenme Amaçlı Yazma Uygulamaları
AKÇAY H.
iSER 2015 World Conference on Education, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2015
2015
2015Problems Faced by Students with Learning Difficulties in Educational Life and in Social Interactions
KEVSER S., AKÇAY H.
iSER 2015 World Conference on Education, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2015
2015
2015PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS PERCEPTIONS ABOUT GREENHOUSE EFFECT
AKÇAY B., AKÇAY H.
The International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015
2015
2015Preservice Science Teachers Beliefs about Astronomy Concepts
Özkan G., Akçay H.
The International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.73-74
2013
2013Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Dersin Öğretimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
Güven S., AKÇAY H.
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 01 Ekim 2013
2013
2013Conceptual Learning and Developing Teaching Materials for Individuals with Autism
Akçay H. , Topsakal Ü. U. , Macaroğlu E.
The International Conference on Education, Culture and Identity, Sarajevo, Bosna-Hersek, 01 Temmuz 2013, ss.1
2013
2013The Impacts of Multimodal Writing Opportunities On Student Achievement Concerning Astronomy
AKÇAY H. , İnaltekin T., Baltacı A.
The Fifth International Congress of Educational Research, 01 Haziran 2013
2012
2012Fen ve Teknoloji Derslerinin Öğretiminde Problem Senaryolarına Dayalı Model Tasarlamanın öğrenci başarısına etkisi
İnaltekin T., Akçay H.
X Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.5-6
2012
2012The impacts of multimodal writing opportunities on student achievement concerning living unit
AKÇAY H. , İnaltekin T.
IX. International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2012
2012
2012The investigation of different areas graduate science teachers pedegogical content knowledge: A case study
AKÇAY H. , İnaltekin T.
IX. International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2012
2011
2011Elementary Students Attitudes toward Science, Scientists, and Science Teachers: A National Study
AKÇAY H. , İnaltekin T.
Conference of European Science Education Research Association (ESERA), 01 Eylül 2011
2010
2010Ilköğretim Öğrencilerinin Bilimin Doğasına Yönelik Algıları
Sarıaydın S., Kütükçü Y., AKÇAY H.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-9), 01 Ekim 2010
2010
20106. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Algıları
Sarıaydın S., Kütükçü Y., AKÇAY H.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-9), 01 Ekim 2010
2010
2010Fen bilgisi ve fen teknoloji ders kitaplarının bilimin doğası kapsamında incelenmesi
Akçay H.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.50-51
2010
2010Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Aktivitelerinin Kullanımlarının 8. Sınıf Asit ve Baz Konusunun Öğrenimine Etkisi
AKÇAY H. , Bayram H.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-9), 01 Eylül 2010
2010
2010Applications courses can guide teachers in deep science understanding and meaningful community involvement; A sub-study of IMPPACT (Investigating the Meaningfulness of Preservice Programs across the Continuum Teaching)
Dunkhase J., AKÇAY H.
The 122nd Annual Meeting of the Iowa Academy of Science, 01 Mart 2010
2010
2010Attitudes of Preservice Science Teachers toward Computer and Internet-Based Learning
AKÇAY H. , Kuo P. C. , Akcay B.
6th International Conference on Science, Mathematics and Technology Education (SMTE), 01 Ocak 2010
2009
2009Effects of Explicitly Designed Lab Activities on Preservice Science Teachers Understanding of the Nature of Science (NOS) Concepts
AKÇAY H.
International Science Education Conference (ISEC 2009), 01 Ekim 2009
2008
2008The Impacts Of Science Technology And Society Approach On Students Understanding Of Science
AKÇAY H.
XIII Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), 01 Eylül 2008
2008
2008Effectiveness of a History of Science Course Experience in Improving Preservice Science Teachers Understanding of the Nature Of Science
AKÇAY H. , Akcay B., Kuo P. C.
XIII Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), 01 Eylül 2008
2008
2008Students Key Ideas on What to Teach about Nature Of Science in Science Classrooms
AKÇAY H. , Medina W.
XIII Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), 01 Eylül 2008
2008
2008Applications Of Science For In-Service And Pre-Service Teachers In Iowa
AKÇAY H.
XIII Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), 01 Eylül 2008
2008
2008Öğrencilerin Bilimsel Bilginin Doğasına İlişkin Düşüncelerine açık ve yansıtmacı öğretim metodunun etkisi
Akçay H. , Özdemir G.
8. Ulusal Fen ve Matematik Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.124-125
2008
2008Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ve Öğretimine Dair İnanışları
Turgut H., Akçay H. , Duru M. K.
VIII. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.100-102
2008
2008Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi Ve Öğretime Dair Özyeterlilikleri
Duru K., Akcay B., AKÇAY H.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-8), 01 Ağustos 2008
2008
2008İlköğretim Öğrencilerinin Bilim İnsani Hakkındaki Görüşleri
AKÇAY H. , Kaya O. N. , Öcal E.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-8), 01 Ağustos 2008
2008
2008Öğretmenlerin Bilimin Doğasına İlişkin İnanışları
AKÇAY H. , Özdemir G.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-8), 01 Ağustos 2008
2008
2008Yaparak ve Yazarak Bilim Öğrenme Metodu (YYBO) İle Beraber Uygulanan Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin İlköğretim 5. Sınıf Seviyesinde Öğrencilerin Fen Öğrenimine Katkısı
AKÇAY H. , Hand B.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-8), 01 Ağustos 2008
2007
2007Effect of a Teacher Education Program on Preservice Teachers Beliefs about Teaching of Science as Inquiry
AKÇAY H. , Yakar Z.
The 119th Annual Meeting of the Iowa Academy of Science, 01 Nisan 2007
2007
2007Change in Preservice Teachers Beliefs about Attitudes toward Science
AKÇAY H.
The annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), 01 Nisan 2007
2007
2007Pre-service Teachers Self-Efficacy Beliefs About How to Teach and Implement Nature of Science Concept in Science Classroom
AKÇAY H. , Dunkhase J.
The 119th Annual Meeting of the Iowa Academy of Science, 01 Nisan 2007
2007
2007The Effect of STS Course as Preparation for Science Teaching
AKÇAY H. , Yager R., Bezir B.
The National Association for Research in Science Teaching (NARST), 01 Nisan 2007
2007
2007Change in Teachers Ideas about Science Teaching and Learning
AKÇAY H. , Yager R., Bezir B.
The 119th Annual Meeting of the Iowa Academy of Science, 01 Nisan 2007
2007
2007Promoting an Issue-Based Approach to Teaching Science Among Preservice Teachers
AKÇAY H. , Yager R.
The annual meeting of the International Association for Science Technology & Society (IASTS), 01 Şubat 2007
2006
2006Preservice Science Teachers Understanding about Scientific Terms
AKÇAY H.
The annual meeting of Iowa Educational Research and Evaluation Association (IEREA), 01 Aralık 2006
2006
2006Do Standardized Examinations Consider all the Goals offered reasons for Requiring science in K-12 districts
AKÇAY H.
The annual meeting of School Science and Mathematics Association (SSMA), 01 Kasım 2006
2006
2006The impacts of constructivist program on the beliefs and practices of graduate students in science education
AKÇAY H.
The annual meeting of School Science and Mathematics Association (SSMA), 01 Kasım 2006
2006
2006Issue-centered Instruction in Science Classroom
AKÇAY H.
The annual meeting of the Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Kasım 2006
2006
2006Teaching and assessing science through Concept Map
AKÇAY H.
The annual meeting of the Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Kasım 2006
2006
2006Teaching and Learning Science through Science Technology and Society (STS) in K-12
AKÇAY H.
The annual meeting of the Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Kasım 2006
2006
2006History and philosophy of science and nature of science in science teacher education
AKÇAY H. , Bezir B.
The annual meeting of the Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Kasım 2006
2006
2006Implementing Science Technology and Society (STS) Curriculum in Science Teacher Education
AKÇAY H.
The annual meeting of the International Association for Science Technology & Society (IASTS), 01 Şubat 2006
2006
2006Experiencing Scientific Inquiry: A workshop for in-service training for Elementary Science Teachers
AKÇAY H.
The annual meeting of the Association for Science Teacher Education (ASTE), 01 Ocak 2006
2005
2005Pre-service Science Teachers Understanding About Scientific Literacy
AKÇAY H.
The annual meeting of School Science and Mathematics Association (SSMA), 01 Kasım 2005
2005
2005Using Advertisements as a Science Teaching and Learning
AKÇAY H.
The annual meeting of School Science and Mathematics Association (SSMA), 01 Kasım 2005
2005
2005Pre-service Science Teachers beliefs about Science and Technology
AKÇAY H.
The annual meeting of the North Central Association for the Education of Teachers in Science (NC-ASTE), 01 Ekim 2005
2005
2005The Effects of Science/ Technology/ Society (STS) Instruction on Students in K-12 Classroom
AKÇAY H.
The Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Ekim 2005
2005
2005Iowa Environmental Project and Informal Science Education
AKÇAY H.
The Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Ekim 2005
2005
2005Constructivist Science Teaching: How It Looks Like In Elementary Schools
AKÇAY H.
The annual meeting of the North Central Association for the Education of Teachers in Science (NC-ASTE), 01 Ekim 2005
2005
2005What are the Impacts of Inquiry-based Teacher Education Program on the Beliefs of Pre-service Science Teachers in Science Education?
AKÇAY H.
The 117 th Annual Meeting of the Iowa Academy of Science, 01 Nisan 2005
Kitap & Kitap Bölümleri
2020
2020Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı
Kapıcı H. Ö. , Akçay H.
Fen Öğretimi, Aysun Kaplan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.49-68, 2020
2020
2020Fen ve Fen Eğitimine İlişkin Temel Kavramlar
AKÇAY B., AKÇAY H.
Fen Öğretimi i, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2020
2020
2020Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı
KAPICI H. Ö. , AKÇAY H.
Fen Öğretimi, Öztuna Kaplan Aysun, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.49-68, 2020
2019
2019Cognitive theories of learning on virtual science laboratories
Kapıcı H. Ö. , Akçay H.
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2019, Mack Shelly,S. Ahmet Kiray, Editör, ISRES Publishing, Iowa, ss.107-126, 2019
2019
2019Uluslararası Fen Programlarının Karşılaştırılması: Amerika-Finlandiya-Singapur-Türkiye
Koçulu A. , Akçay H.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye Akçay, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.307-326, 2019
2019
2019Cognitive Theories of Learning on Virtual Science Laboratories
AKÇAY H.
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, Mack Shelley, S.Ahmet Kiray, Editör, ISRES Publishing, Ames, ss.154-173, 2019
2019
2019Fen Eğitiminde Sanal Laboratuvarlar
KAPICI H. Ö. , AKÇAY H.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye Akçay, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.331-345, 2019
2019
2019Uluslararası fen programlarının karsılastırılması-Amerika-Finlandiya-Singapur-Türkiye
KOÇULU A. , AKÇAY H.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklasımları, Behiye Akçay, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.307-328, 2019
2018
2018Promoting STEM Education for All Students
AKÇAY H.
Research Highlights in STEM Education, Mack Shelley S. Ahmet Kiray, Editör, ISRES Publishing, ss.135-145, 2018
2016
2016Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Temel Beceriler
Akçay H. , Kapıcı H. Ö.
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Temel Beceriler, Güven S,Kaymakcı S, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.100-124, 2016
2016
2016Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Temel Beceriler
AKÇAY H. , KAPICI H. Ö.
Hayat Bilgisi Öğretimi, Semra Güven, Selahattin Kaymakçı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.112-131, 2016
2015
2015FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM (FTT) TEMELLİ ÖĞRENME-ÖĞRETME YAKLAŞIMI
AKÇAY H.
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları, Gülay Ekici, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.146-176, 2015
2010
2010Application of Biology as Part of a Preservice Program for Science Teachers
AKÇAY H.
Examplary Science for Resolving Societal Challenges, Robert Yager, Editör, NSTA Press, Virginia, ss.69-83, 2010
2009
2009Teaching and Learning with STS -A case of preservice science teachers
Akçay H.
Vdm Verlag, Saarbrücken, 2009
Diğer Yayınlar
2012
2012Değişen Türkiye’nin Güncel ve Geleneksel Eğitim Sorunlarıyla İmtihanı
GÜNDÜZ M. , Akçay H.
Diğer, 2012
Desteklenen Projeler
2014 - 2015
2014 - 2015Renkli Eller Engelli Bireyleri Sanat-Spor Ve Eğitim Yoluyla Sosyal Dahil Etme Modeli Uygulaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Ökten C. E. , Akçay H. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Etkileşimli Eğitim, Öğretim ve Kişisel Gelişim Uygulamaları Platformu
Sanayi Tezleri Projesi
Biricik G. (Yürütücü) , Akçay H.
Bilimsel Hakemlikler
Ağustos 2013
Ağustos 2013The International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST)
SCI Kapsamındaki Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
2017
2017