SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
11
6. Students learning to use the skills used by practicing scientists
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
, cilt.12, sa.3, ss.513-525, 2016 (SSCI)



8. İlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Fen Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi
TRAKYA UNIVERSITESI TIP FAKULTESI DERGISI
, cilt.2, sa.2, ss.63-73, 2012 (SCI-Expanded)
9. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğrenimi ve öğretimine yönelik inanışları
TRAKYA UNIVERSITESI TIP FAKULTESI DERGISI
, cilt.1, sa.1, ss.127-144, 2011 (SCI-Expanded)
11. Bilim Sözde Bilim Tartışmasının Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası İnanışlarına Etkisi
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.10, ss.2621-2663, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
48
1. Examination of Teachers' Burnout Levels in Terms of Various Variables
Research on Education and Psychology
, cilt.5, sa.1, ss.118-131, 2021 (Hakemli Dergi)
2. Middle School Students’ Perceptions of Scientists and Views About to Become a Scientist
International Journal on Social and Education Sciences
, cilt.3, sa.3, ss.1-19, 2021 (Hakemli Dergi)

3. Examination the Knowledge of Student Understanding of Pre-Service Science Teachers on Heat and Temperature
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.7, sa.2, ss.445-478, 2021 (Hakemli Dergi)

4. Impacts of Serious Games on Middle School Students Science Achievement and Attitudes towards Science
International Journal of Technology in Education and Science
, cilt.5, sa.2, ss.203-212, 2021 (Hakemli Dergi)

7. The Effects of Environmental Science e-Projects on Middle School Students’ Behaviors and Attitudes
International Journal of Technology in Education and Science
, cilt.4, sa.2, ss.160-167, 2020 (Hakemli Dergi)


11. Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri öğrenme süreçlerine ailelerinin katılımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi)
, cilt.4, sa.1, ss.1-7, 2020 (Hakemli Dergi)
13. Examining of Middle School Students’ Ideas about Family Involvement during Science Learning
Science, Education, Art and Technology Journal
, cilt.4, sa.1, ss.1-7, 2020 (Hakemli Dergi)
14. Descriptive analysis of diagrammatic representations of Turkish middle school science textbooks
The Eurasia Proceedings of Educational Social Sciences
, cilt.9, ss.193-199, 2018 (Hakemli Dergi)
18. Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, ss.521-549, 2017 (Hakemli Dergi)
23. Astronomi Öğretiminde Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, ss.138-151, 2017 (Hakemli Dergi)
24. Öğretmen Adayları İçin Epistemolojik İnançlar Ölçeği Uyarlama Çalışması
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, ss.1514-1536, 2016 (Hakemli Dergi)
28. Middle School Students Attitudes toward Science Scientists Science Teachers and Classes
The Asia-Pasific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.17, sa.1, ss.1-22, 2016 (Hakemli Dergi)


30. The Impact of technology based learning on the beliefs and attitudes of pre service teachers
International Journal of Humanities and Education
, cilt.1, ss.154-167, 2015 (Hakemli Dergi)
32. Çoklu yazma etkinliklerinin fen ve teknoloji dersi öğretiminde kullanılmasının öğrenci başarısı ve kavram öğrenmeye etkisi
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.15-31, 2014 (Hakemli Dergi)
33. Araştırma tabanlı fen öğretimi ölçeği’nin Türkçe uyarlaması: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, ss.157-185, 2011 (Hakemli Dergi)
34. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ve Öğretimine Yönelik İnanışları
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.127-144, 2011 (Hakemli Dergi)
35. Creative writing and promoting understanding in science: Alternative ways to interest students in writing about science
School Science Review
, cilt.92, sa.339, ss.49-53, 2010 (Hakemli Dergi)
36. Accomplishing the visions for teacher education programs advocated in the national science education standards
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, cilt.21, sa.6, ss.643-664, 2010 (Scopus)
37. Change in Students Beliefs about Attitudes toward Science in Grades 6-9
The Asia-Pasific Forum on Science Learning and Teaching(APFSLT)
, cilt.11, sa.1, ss.1-16, 2010 (Hakemli Dergi)
38. Implimenting Science-Technology-Society Approaches in Middle School Science Teaching
Science Education Review
, cilt.9, sa.3, ss.93-99, 2010 (Hakemli Dergi)
39. The Advantages of an Inquiry Approach for Science Instruction in Middle Grades
School Science and Mathematics
, cilt.110, ss.5-12, 2010 (ESCI)
40. A Comparison of Student Learning in STS Classes vs Those in Directed Inquiry Classes
Electronic Journal of Science Education
, cilt.13, ss.186-209, 2009 (Hakemli Dergi)
41. Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Dersinin Öğrencilerin Bilimin ve Bilimsel Bilginin Doğasına İlişkin Düşüncelerine Etkisi
E-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.4, ss.218-227, 2009 (Hakemli Dergi)
42. Student success in recognizing definitions of eight terms found in fourth grade science textbooks
Electronic Journal of Science Education
, cilt.13, sa.2, ss.83-100, 2009 (Hakemli Dergi)
43. Comparing Science Learning Among 4th-, 5th-, and 6th-Grade Students: STS Versus Textbook-Based Instruction
Journal of Elementary Science Education
, cilt.21, sa.2, ss.15-24, 2009 (Hakemli Dergi)
45. What Results Indicate Concerning the Successes with STS Instruction
The Science Educator
, cilt.16, ss.13-21, 2007 (Hakemli Dergi)
48. Lenses and Perception Investigations with Light
Science Activities
, cilt.42, ss.9-14, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
82
3. The Effect of Cooperative Core Studies on Preservice Science Teachers’ Understanding of Pedagogical Content Knowledge in Socio Scientific Subjects
ICEMST 2020-International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.11, (Özet Bildiri)
4. Investigation of Preservice Science Teachers’ Content Knowledge about Astronomy Concepts and Knowledge of Student Understanding
ICRES 2020-International Conference on Research in Education and Science, İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.71, (Özet Bildiri)
6. Middle School Students’ Ideas about Parent Involvement During Science Learning
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, ss.126-130, (Tam Metin Bildiri)
12. Learning Science in Hands-on and Online Laboratories
JURE EARLI, Antwerp, Belçika, 2 - 05 Temmuz 2018, ss.1-5, (Özet Bildiri)
16. Effects of Writing to Learn Activities in Hands-on and Virtual Laboratory Environments
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan 2018, ss.63, (Özet Bildiri)
19. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ay’ın Hareketi ve Evreleri Konusundaki İçerik Bilgileri ve Öğrenci Düşüncelerini Anlama Bilgilerinin İncelenmesi
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
20. Dokuzuncu Sınıf Kimya Ders Kitaplarında Maddenin Yapısı Konusu ile İlgili Görsellerin İncelenmesi
International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 Nisan 2018, ss.68, (Özet Bildiri)
24. Promoting STEM Education for All Students
The International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017
27. Promoting preservice teachers’ attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction
International Conference on Research in Education and Science, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
29. Fen Bilgisi Öğretmen Adayı Eğitimcilerinin Öğretim için Sahip Oldukları Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
38. Conceptual Learning and Developing Teaching Materials for Individuals with Autism
The International Conference on Education, Culture and Identity, Sarajevo, Bosna-Hersek, 01 Temmuz 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
39. The Impacts of Multimodal Writing Opportunities On Student Achievement Concerning Astronomy
The Fifth International Congress of Educational Research, 01 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
40. Fen ve Teknoloji Derslerinin Öğretiminde Problem Senaryolarına Dayalı Model Tasarlamanın öğrenci başarısına etkisi
X Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.5-6, (Özet Bildiri)
41. The impacts of multimodal writing opportunities on student achievement concerning living unit
IX. International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
42. The investigation of different areas graduate science teachers pedegogical content knowledge: A case study
IX. International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
43. Elementary Students Attitudes toward Science, Scientists, and Science Teachers: A National Study
Conference of European Science Education Research Association (ESERA), 01 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
44. 6. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Algıları
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-9), 01 Ekim 2010
45. Ilköğretim Öğrencilerinin Bilimin Doğasına Yönelik Algıları
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-9), 01 Ekim 2010
46. Fen bilgisi ve fen teknoloji ders kitaplarının bilimin doğası kapsamında incelenmesi
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.50-51
48. Applications courses can guide teachers in deep science understanding and meaningful community involvement; A sub-study of IMPPACT (Investigating the Meaningfulness of Preservice Programs across the Continuum Teaching)
The 122nd Annual Meeting of the Iowa Academy of Science, 01 Mart 2010
50. Effects of Explicitly Designed Lab Activities on Preservice Science Teachers Understanding of the Nature of Science (NOS) Concepts
International Science Education Conference (ISEC 2009), 01 Ekim 2009
51. Applications Of Science For In-Service And Pre-Service Teachers In Iowa
XIII Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), 01 Eylül 2008
54. The Impacts Of Science Technology And Society Approach On Students Understanding Of Science
XIII Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), 01 Eylül 2008
55. Öğrencilerin Bilimsel Bilginin Doğasına İlişkin Düşüncelerine açık ve yansıtmacı öğretim metodunun etkisi
8. Ulusal Fen ve Matematik Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.124-125
56. Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ve Öğretimine Dair İnanışları
VIII. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.100-102
58. Öğretmenlerin Bilimin Doğasına İlişkin İnanışları
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-8), 01 Ağustos 2008
59. İlköğretim Öğrencilerinin Bilim İnsani Hakkındaki Görüşleri
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-8), 01 Ağustos 2008
61. Pre-service Teachers Self-Efficacy Beliefs About How to Teach and Implement Nature of Science Concept in Science Classroom
The 119th Annual Meeting of the Iowa Academy of Science, 01 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
64. Change in Preservice Teachers Beliefs about Attitudes toward Science
The annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), 01 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
67. Preservice Science Teachers Understanding about Scientific Terms
The annual meeting of Iowa Educational Research and Evaluation Association (IEREA), 01 Aralık 2006, (Tam Metin Bildiri)
68. Issue-centered Instruction in Science Classroom
The annual meeting of the Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
69. Teaching and Learning Science through Science Technology and Society (STS) in K-12
The annual meeting of the Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
71. The impacts of constructivist program on the beliefs and practices of graduate students in science education
The annual meeting of School Science and Mathematics Association (SSMA), 01 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
72. Teaching and assessing science through Concept Map
The annual meeting of the Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
73. Do Standardized Examinations Consider all the Goals offered reasons for Requiring science in K-12 districts
The annual meeting of School Science and Mathematics Association (SSMA), 01 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
74. Implementing Science Technology and Society (STS) Curriculum in Science Teacher Education
The annual meeting of the International Association for Science Technology & Society (IASTS), 01 Şubat 2006
75. Experiencing Scientific Inquiry: A workshop for in-service training for Elementary Science Teachers
The annual meeting of the Association for Science Teacher Education (ASTE), 01 Ocak 2006
76. Pre-service Science Teachers Understanding About Scientific Literacy
The annual meeting of School Science and Mathematics Association (SSMA), 01 Kasım 2005

77. Using Advertisements as a Science Teaching and Learning
The annual meeting of School Science and Mathematics Association (SSMA), 01 Kasım 2005
78. The Effects of Science/ Technology/ Society (STS) Instruction on Students in K-12 Classroom
The Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Ekim 2005, (Tam Metin Bildiri)
79. Pre-service Science Teachers beliefs about Science and Technology
The annual meeting of the North Central Association for the Education of Teachers in Science (NC-ASTE), 01 Ekim 2005
80. Constructivist Science Teaching: How It Looks Like In Elementary Schools
The annual meeting of the North Central Association for the Education of Teachers in Science (NC-ASTE), 01 Ekim 2005
81. Iowa Environmental Project and Informal Science Education
The Iowa Science Teachers Section of the Iowa Academy of Science, 01 Ekim 2005
82. What are the Impacts of Inquiry-based Teacher Education Program on the Beliefs of Pre-service Science Teachers in Science Education?
The 117 th Annual Meeting of the Iowa Academy of Science, 01 Nisan 2005
Kitaplar
17
1. İlkokul Eğitiminde Uzaktan Öğretim
Kuramdan Uygulamaya İlkokul Eğitiminde Güncel Öğrenme ve Öğretim Konuları, Hatice VATANSEVER BAYRAKTAR, Kamil Arif KIRKIÇ, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.129-152, 2021
2. İlkokulda Fen Bilimleri Öğretimi
Kuramdan Uygulamaya İlkokul Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme ve Öğretim, Kamil Arif Kırkıç, Hatice Vatansever Bayraktar, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.181-216, 2021
3. İlkokul Döneminde Stem Eğitimi
KURAMDAN UYGULAMAYA İLKOKUL EĞİTİMİNDE GÜNCEL ÖĞRENME VE ÖĞRETİM KONULARI, Hatice VATANSEVER BAYRAKTAR, Kamil Arif KIRKIÇ, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.53-74, 2021
6. Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı
Fen Öğretimi, Öztuna Kaplan Aysun, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.49-68, 2020
9. Fen Eğitiminde Sanal Laboratuvarlar
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye Akçay, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.331-345, 2019
11. Cognitive Theories of Learning on Virtual Science Laboratories
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, Mack Shelley, S.Ahmet Kiray, Editör, ISRES Publishing, Ames, ss.154-173, 2019
12. Promoting STEM Education for All Students
Research Highlights in STEM Education, Mack Shelley S. Ahmet Kiray, Editör, ISRES Publishing, ss.135-145, 2018
13. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Temel Beceriler
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Temel Beceriler, Güven S,Kaymakcı S, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.100-124, 2016
14. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Temel Beceriler
Hayat Bilgisi Öğretimi, Semra Güven, Selahattin Kaymakçı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.112-131, 2016
15. FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM (FTT) TEMELLİ ÖĞRENME-ÖĞRETME YAKLAŞIMI
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları, Gülay Ekici, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.146-176, 2015
16. Application of Biology as Part of a Preservice Program for Science Teachers
Examplary Science for Resolving Societal Challenges, Robert Yager, Editör, NSTA Press, Virginia, ss.69-83, 2010
17. Teaching and Learning with STS -A case of preservice science teachers
Vdm Verlag, Saarbrücken, 2009
Diğer Yayınlar
1