Prof. Dr. Hayrullah KAHYA


Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitim Bölümü

Türkçe Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sanat Ve Beşeri Bilimler, Dil Ve Dilbilim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi

E-posta: hkahya@yildiz.edu.tr
Diğer E-posta: drhayrullahkahya@gmail.com
İş Telefonu: +90 212 383 4867
Web: http://dergipark.gov.tr/ibad
Ofis: A-116
Posta Adresi: Tel: 02123834867 E-mail: hkahya@yildiz.edu.tr; hayrullahkahya@hotmail.com; drhayrullahkahya@gmail.com Personal Webpage: https://avesis.yildiz.edu.tr/hkahya/iletisim https://dergipark.org.tr/tr/pub/@haykah Address: Prof. Dr. Hayrullah KAHYA Yildiz Technical University Davutpaşa Campus Education Faculty Turkish Language and Social Sciences Department Office no: A-116 P.K. 34230 Prof. Dr. Hayrullah Kahya has been the individual publisher and founding editor-in-chief of the IBAD Journal of Social Sciences (IBAD Sosyal Bilimler Dergisi) (e-ISSN 2687-2811) since 2016. https://dergipark.org.tr/en/pub/ibad Esenler-İSTANBUL, TÜRKİYE

Metrikler

Yayın

60

Atıf (Scholar)

169

H-İndeks (Scholar)

8

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

10

Proje

4

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Prof. Dr. Hayrullah KAHYA

Yıldız Teknik Üniversitesi

Davutpaşa Kampüsü

Eğitim Fakültesi

Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı

A Blok 1. Kat Oda No: A-116

Esenler-İSTANBUL






ÖZGEÇMİŞ
Hatay'da dünyaya geldi. İlk ve ortaöğrenimini Adana'da, yükseköğrenimini İstanbul'da tamamladı. Devlet Parasız Yatılı olarak okuduğu liseyi (lise üçüncüsü) ve lisans eğitimini (bölüm birincisi) derece ile bitirdi. İstanbul'da devlet (resmi) okullarında Türkçe ve edebiyat öğretmeni olarak görev yaptı. Bir süre müdür yardımcısı olarak okul yöneticiliği görevinde de bulundu. Bir yandan da lisansüstü eğitimine devam etti. Doktorasını Marmara Üniversitesi'nden aldı (2010). Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümüne Yard. Doç. Dr. olarak atandı (2011). TÜBİTAK bursuyla Amerika Birleşik Devletleri Indiana Üniversitesi-Bloomington'da misafir araştırmacı olarak araştırmalar yaptı (2014-2015). Bölüm Erasmus koordinatörü olarak görev yaptı (2015-2024). Ulusal ve uluslararası birçok sempozyuma başkanlık etti. 2018 yılında doçent, 2023 yılında da profesör oldu. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi kurucusu ve baş editörüdür. İki kitabı;  birçok kitap bölümü; SSCI (Q1), AHCI (Q1), ESCI ve Scopus gibi uluslararası indekslerde taranan makaleleri bulunmaktadır. Türkoloji, Türkçe eğitimi ve yabancılara Türkçe eğitimi alanlarında çalışmalarına devam etmektedir.

Eğitim Bilgileri

2014 - 2015

2014 - 2015

Post Doktora

Indiana University Bloomington, Ceus, Amerika Birleşik Devletleri

2003 - 2010

2003 - 2010

Doktora

Marmara Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi

Türkçe Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Ve Türkçe Eğitim Bölümü

2011 - 2019

2011 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Ve Türkçe Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2001 - 2011

2001 - 2011

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen

2001 - 2010

2001 - 2010

Diğer Kamu Kurumu, Meb

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Türkçenin Ana Kaynaklarının Öğretimi

Göç ve Uyum Sorunları Sürdürülebilir Kalkınma

Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik

Yabancılara Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi

Metindilbilim

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretim Tarihi

Osmanlı Türkçesi 2

Öğretmenlik Uygulaması

Topluma Hizmet Uygulamaları

Eski Türk Edebiyatı 1

Osmanlı Türkçesi 1

Türk Dili

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

Yunan Harfli Türkçe (Karamanlıca) Metinlerde GeçenAlessevi(e) Kelimesinin Anlamı Üzerine

KAHYA H.

2nd International Congress on New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019, ss.101

2019

2019

Kemal Tahir’xxin Esir Şehir Üçlemesinde Bir Zarf-fiil Eki:-mAcAsInA

KAHYA H.

2nd International Congress on New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019, ss.96

2019

2019

Osmanlı Türkçesi Öğretimi Ana Kaynakları Osmanlıca Ders Kitaplarına Genel Bir Bakış

KAHYA H.

4th International Scientific Research Congress (IBAD-2019), Uppsala, İsveç, 25 - 26 Nisan 2019, ss.36

2018

2018

Seyf-i Sarayi’xxnin Gülistan Tercümesindeki Bir Kelimenin Anlamı Üzerine

KAHYA H.

4. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 18 - 19 Ekim 2018, ss.26

2018

2018

Türkçe Şekil Bilgisi Öğretiminde Osmanlı Türkçesinin Yeri Üzerine

KAHYA H.

3rd International Scientific Research Congress on Humanities and Social Sciences (IBAD-2018), Üsküp, Makedonya, 9 Temmuz - 09 Kasım 2018, ss.87

2018

2018

Tarihi Boyunca Türkçede Devrik Cümleler

KAHYA H.

1st Internation Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.271

2018

2018

Türkçe Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin ”Öğrenci” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

SULTAN E., KAHYA H.

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.248

2018

2018

Türkçede Sözdiziminin Esnekliği

KAHYA H.

1st Internation Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.270

2017

2017

Sait Faik Abasıyanık’ın “Sinağrit Baba” Adlı Hikâyesindeki Devrik Cümlelerin Anlamsal İşlevleri

KAHYA H.

IV. YILDIZ SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017, ss.190

2017

2017

Aday Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin “Edebiyat Öğretmeni”Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analizi

KAHYA H.

IV. YILDIZ SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017, ss.189

2017

2017

KARAMANLIDIKA PHONETIC

KAHYA H.

XIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Sofya, Bulgaristan, 19 Ağustos 2017, ss.79

2017

2017

Hive Hanı Muhammed Rahim Bahadur’un (1806-1825) 1809 Tarihli Bir Tarhanlık Yarlığının Üslubu ve Metindilbilimsel Yapısı

KAHYA H.

2nd INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS ON HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES (IBAD 2017), 20 - 23 Nisan 2017, ss.55

2017

2017

Karamanlıca Bir Zebur’da Yapı Bakımından Devrik Cümleler

KAHYA H.

2nd INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS ON HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES (IBAD 2017), İstanbul, Türkiye, 20 Nisan 2017 - 23 Nisan 2107, ss.54

0

0

WRITING EDUCATION BASED ON MUNIS KHAREZMI’S SAVAD-I TALIM

KAHYA H.

International Conference On Sustainable Development

Kitaplar

2023

2023

Kutadgu Bilig’de İdeal Okul

KAHYA H.

İdeal Okul Eğitimde İdeal İnsan ve Millilik Arayışları, Arıcı, Ali Fuat; Başaran, Mustafa, Editör, Pegem, Ankara, ss.157-168, 2023

2023

2023

Çocuk Dergiciliği Açısından Yunan Harfli Türkçe (Karamanlıca) Angeliaforos Çocuklar İçün

KAHYA H.

Prof. Dr. Emine Gürsoy Naskali Armağanı - Tevazu Kitabı, Sağol Yüksekkaya, Gülden; Herkmen, Dilek; Öztürk, Göksel, Editör, Paradigma Akademi Yayınevi, Çanakkale, ss.475-489, 2023

2022

2022

İdeal Öğretmen Arayışları Kapsamında Bir Rol Model: Dede Korkut

Kahya H.

İdeal Öğretmen - Eğitimde İdeal İnsan ve Millilik Arayışları, Ali Fuat Arıcı,Mustafa Başaran,Yusuf Günaydın, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.1-14, 2022

2022

2022

Türkçe Öğretmeni Adaylarının "Erkek" Algısı

Kahya H.

Erkek, Gülden Sağol Yüksekkaya,Zahide Parlar, Editör, Kesit, İstanbul, ss.463-479, 2022 Creative Commons License

Ansiklopedide Bölümler

2022

2022

KİTAP (NECİP ASIM YAZIKSIZ)

Kahya H.

AHMET YESEVİ ÜNİVERSİTESİ, ss.1-1, 2022

2022

2022

ARNELER (MÛNİS)

Kahya H.

AHMET YESEVİ ÜNİVERSİTESİ, ss.1-1, 2022

2021

2021

MÛNİSÜ’L-UŞŞÂK (DİVAN)

Kahya H.

AHMET YESEVİ ÜNİVERSİTESİ, ss.1-1, 2021

2021

2021

SEVÂD-I TA'LÎM (MÛNİS)

Kahya H.

AHMET YESEVİ ÜNİVERSİTESİ, ss.1-1, 2021

2021

2021

FİRDEVSÜ’L-İKBÂL (MÛNİS)

Kahya H.

AHMET YESEVİ ÜNİVERSİTESİ, ss.1-1, 2021

2015

2015

ÂBİD, Zeynelâbidîn

Kahya H.

Ahmet Yesevi Üniversitesi, ss.1-1, 2015

2014

2014

MÛNİS HAREZMÎ

Kahya H.

Ahmet Yesevi Üniversitesi, ss.1-1, 2014

Desteklenen Projeler

2022 - 2022

2022 - 2022

Türkçenin Yazılı Edebi Birikimi (Türk Edebiyatı Eserler Sözlüğü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

Kahya H.

2014 - 2015

2014 - 2015

Çağatayca Bir Siyer-i Nebi

TÜBİTAK Projesi

KAHYA H.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2019

Kasım 2019

International Electronic Journal of Elementary Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2014

Ocak 2014

Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2014

Ocak 2014

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2013

Aralık 2013

Türkiyat Mecmuası

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2013

Aralık 2013

International Journal of Social Science Research (IJSSR)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Nisan 2019

Nisan 2019

International Scientific Research Congress (IBAD)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Kahya H.
İsveç