Eğitim Bilgileri
2017 - 2023
2017 - 2023Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ters yüz öğrenmeye dayalı yazma eğitiminin yazma becerisine etkisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi
2016
2016Yüksek Lisans
Üstbiliş Stratejileri Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerilerine, Dinleme Tutumlarına ve Dinleme Kaygılarına Etkisi
Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Rektörlük, -
Akademi Dışı Deneyim
2017 - 2018
2017 - 2018Türkçe Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Beşiktaş Bilim ve Sanat Merkezi, Türkçe Öğretmeni
2012 - 2018
2012 - 2018Türkçe Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Türkçe Öğretmeni
2017 - 2017
2017 - 2017Öğretmen
Kamu Kuruluşu, Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü, Öğretmen
2015 - 2017
2015 - 2017Türkçe Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Mahmut Hilmi Doğan Ortaokulu,Ankara, Türkçe Öğretmeni
2012 - 2015
2012 - 2015Türkçe Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Fevzi Çakmak Ortaokulu,Van, Türkçe Öğretmeni
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023The Effect of Flipped Writing Lessons on Writing Skills and Writing Self-Efficacy of Learners of Turkish as a Foreign Language
HARMANKAYA M. Ö., SALLABAŞ M. E., TOKER T.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.8, sa.24, ss.2621-2648, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023PISA Okuma Yeterlilikleri Çerçevesinde LGS Türkçe Soruları
YORGANCI O. K., HARMANKAYA M. Ö.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.951-974, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Ortaokul Öğrencileri İçin Bilgilendirici Metin Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Çalışması
TAŞKIN Y., YORGANCI O. K., HARMANKAYA M. Ö.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.18, sa.3, ss.1971-1988, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Opinions of Foreign Convicts Learning Turkish in Penal Institutions on Learning Turkish
ATİLA B. A., HARMANKAYA M. Ö., YORGANCI O. K.
Journal of Human and Social Sciences , 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Dilekçe Yazma Becerilerinin İncelenmesi
YORGANCI O. K., HARMANKAYA M. Ö., TAŞKIN Y.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.36, ss.486-510, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Uluslararası Öğrenciler İçin Akademik Türkçe Sosyal Bilimler Kitabının Okunabilirliği
HARMANKAYA M. Ö.
BAYTEREK Journal of International Academic Research , cilt.5, sa.2, ss.250-264, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğreten ve Öğrenenler için A2 Düzeyi Yazma Becerisi Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Çalışması
HARMANKAYA M. Ö., SALLABAŞ M. E., TOKER T.
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , sa.13, ss.511-52, 2022 (Hakemli Dergi)
2017
2017Üstbiliş Stratejileri Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerilerine, Dinlemeye Yönelik Tutumlarına ve Dinleme Kaygılarına Etkisi
HARMANKAYA M. Ö., MELANLIOĞLU D.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.18, ss.339-360, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022Türkçe Derslerinde Yabancı Bir Dilden Yararlanmak: Uluslararası Öğrencilerin Deneyimleri
HARMANKAYA M. Ö.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Kasım 2022
2022
2022İkinci Dil Yazma Etkinliklerinde Ters Yüz Öğrenme Modelinin Kullanımı
HARMANKAYA M. Ö., SALLABAŞ M. E., TOKER T.
III. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2020
2020Dede Korkut Hikâyelerinin B1 Düzeyine Uyarlanması
SALLABAŞ M. E., HARMANKAYA M. Ö.
III. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2020
2019
2019Türkçe Ders Kitaplarındaki Tema Değerlendirme Soruları Üzerine Bir Değerlendirme
HARMANKAYA M. Ö., TAŞKIN Y.
A. HALUK DURSUN ANISINA ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU DİL – TARİH – COĞRAFYA, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, cilt.1, ss.146
2019
2019Türkçe Öğrenen A1 Düzeyi Öğrencilerinin Yazma Sınavlarındaki Kelime Kullanımı
TAŞKIN Y., HARMANKAYA M. Ö.
A. HALUK DURSUN ANISINA ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU DİL – TARİH – COĞRAFYA, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, cilt.1, ss.147
2019
2019Liselere Geçiş Sınavlarının (1998-2019) Türkçe Bölümlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
Harmankaya M. Ö., Yorgancı O. K., Taşkın Y.
VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.548
2019
20195. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Resim-Metin İlişkisi
Demirel U., Harmankaya M. Ö.
6. YILDIZ ULUSLARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.543
2019
2019TÜRKÇE ÖĞRENEN A1 DÜZEYİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA SINAVLARINDAKİ KELİME KULLANIMI
Harmankaya M. Ö.
ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, ss.147
2018
2018Balkanlara Hazin Bir Veda Notu: Zağra Müftüsünün Hatıraları (Tarihçe-İ Vak’a-İ Zağra)
TAŞKIN Y., HARMANKAYA M. Ö., NAVRUZ K.
2. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ BİLDİRİLERİ, Ankara, Türkiye, 07 Aralık 2018, cilt.1, ss.209-217
2018
20182018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
Harmankaya M. Ö., Taşkın Y.
2. Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.355
2018
2018Merkezî Sınav Türkçe Testi (2018) Sorularının Türkçe Dersi Öğretim Programı Bağlamında Değerlendirilmesi
Harmankaya M. Ö., Sallabaş M. E.
Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
2018
2018Balkanlarda Türkçe Eğitimi Üzerine Türkiye'de Araştırma Eğilimleri
Harmankaya M. Ö., Yorgancı O. K.
I. Uluslararası Türk Kültürü ve Dili Sempozyumu, Skopje, Makedonya, 27 - 29 Eylül 2018, ss.16, (Özet Bildiri)
2018
2018Türkçe Öğretim Setlerinin Diller İ̇çin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi (CEFR) Metninde Yer Alan Dilin Kullanım Alanlarına Yer Verme Düzeyi
Yorgancı O. K., Harmankaya M. Ö.
1.Uluslararası Türk Kültürü ve Dili Sempozyumu, Skopje, Makedonya, 27 - 29 Eylül 2018, ss.42
2016
2016Mehmet Kaplan’ın Nesillerin Ruhu Adlı Eserinde “Kültürel Milliyetçilik” Kavramı
Harmankaya M. Ö., Taşkın Y.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2016, cilt.3, ss.735-741
Kitaplar
2021
2021Türkçe Öğretiminde Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
HARMANKAYA M. Ö.
Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış El Kitabı, Temizyürek Fahri, Türkben Tuncay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.391-412, 2021
2021
2021Akademik Yazma
HARMANKAYA M. Ö.
Türk Dili I-II, Sallabaş Muhammed Eyyüp, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.520-539, 2021
2021
2021Dinlediğini Anlama
HARMANKAYA M. Ö.
Türk Dili I-II, Sallabaş Muhammed Eyyüp, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.578-587, 2021
2020
2020Merkezî Sınav Türkçe Testi (2018) Sorularının Türkçe Dersi Öğretim Programı Bağlamında Değerlendirilmesi
HARMANKAYA M. Ö., SALLABAŞ M. E.
Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar 11, Uzun Gülsün Leyla, Bozkurt Ümit, Arıcı Akkök Elif, Tarcan Dağ Özlem, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara, ss.443-455, 2020
2019
2019