Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Özgün HARMANKAYA


Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitim Bölümü

Türkçe Eğitimi

Eğitim Bilgileri

2017 - 2023

2017 - 2023

Doktora

Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye

2013 - 2016

2013 - 2016

Yüksek Lisans

Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2023

2023

Doktora

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ters yüz öğrenmeye dayalı yazma eğitiminin yazma becerisine etkisi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi

2016

2016

Yüksek Lisans

Üstbiliş Stratejileri Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerilerine, Dinleme Tutumlarına ve Dinleme Kaygılarına Etkisi

Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Rektörlük, -

Akademi Dışı Deneyim

2017 - 2018

2017 - 2018

Türkçe Öğretmeni

Milli Eğitim Müdürlüğü, Beşiktaş Bilim ve Sanat Merkezi, Türkçe Öğretmeni

2012 - 2018

2012 - 2018

Türkçe Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Türkçe Öğretmeni

2017 - 2017

2017 - 2017

Öğretmen

Kamu Kuruluşu, Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü, Öğretmen

2015 - 2017

2015 - 2017

Türkçe Öğretmeni

Milli Eğitim Müdürlüğü, Mahmut Hilmi Doğan Ortaokulu,Ankara, Türkçe Öğretmeni

2012 - 2015

2012 - 2015

Türkçe Öğretmeni

Milli Eğitim Müdürlüğü, Fevzi Çakmak Ortaokulu,Van, Türkçe Öğretmeni

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi

Kelime Öğretimi

Türk Dili 2

Türk Dili 1

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

Türkçe Derslerinde Yabancı Bir Dilden Yararlanmak: Uluslararası Öğrencilerin Deneyimleri

HARMANKAYA M. Ö.

4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Kasım 2022

2022

2022

İkinci Dil Yazma Etkinliklerinde Ters Yüz Öğrenme Modelinin Kullanımı

HARMANKAYA M. Ö., SALLABAŞ M. E., TOKER T.

III. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

Dede Korkut Hikâyelerinin B1 Düzeyine Uyarlanması

SALLABAŞ M. E., HARMANKAYA M. Ö.

III. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2020

2019

2019

Türkçe Ders Kitaplarındaki Tema Değerlendirme Soruları Üzerine Bir Değerlendirme

HARMANKAYA M. Ö., TAŞKIN Y.

A. HALUK DURSUN ANISINA ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU DİL – TARİH – COĞRAFYA, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, cilt.1, ss.146

2019

2019

Türkçe Öğrenen A1 Düzeyi Öğrencilerinin Yazma Sınavlarındaki Kelime Kullanımı

TAŞKIN Y., HARMANKAYA M. Ö.

A. HALUK DURSUN ANISINA ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU DİL – TARİH – COĞRAFYA, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, cilt.1, ss.147

2019

2019

Liselere Geçiş Sınavlarının (1998-2019) Türkçe Bölümlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme

Harmankaya M. Ö., Yorgancı O. K., Taşkın Y.

VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.548

2019

2019

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Resim-Metin İlişkisi

Demirel U., Harmankaya M. Ö.

6. YILDIZ ULUSLARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.543

2019

2019

TÜRKÇE ÖĞRENEN A1 DÜZEYİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA SINAVLARINDAKİ KELİME KULLANIMI

Harmankaya M. Ö.

ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, ss.147

2018

2018

Balkanlara Hazin Bir Veda Notu: Zağra Müftüsünün Hatıraları (Tarihçe-İ Vak’a-İ Zağra)

TAŞKIN Y., HARMANKAYA M. Ö., NAVRUZ K.

2. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ BİLDİRİLERİ, Ankara, Türkiye, 07 Aralık 2018, cilt.1, ss.209-217

2018

2018

2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi

Harmankaya M. Ö., Taşkın Y.

2. Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.355

2018

2018

Merkezî Sınav Türkçe Testi (2018) Sorularının Türkçe Dersi Öğretim Programı Bağlamında Değerlendirilmesi

Harmankaya M. Ö., Sallabaş M. E.

Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018

2018

2018

Balkanlarda Türkçe Eğitimi Üzerine Türkiye'de Araştırma Eğilimleri

Harmankaya M. Ö., Yorgancı O. K.

I. Uluslararası Türk Kültürü ve Dili Sempozyumu, Skopje, Makedonya, 27 - 29 Eylül 2018, ss.16, (Özet Bildiri)

2016

2016

Mehmet Kaplan’ın Nesillerin Ruhu Adlı Eserinde “Kültürel Milliyetçilik” Kavramı

Harmankaya M. Ö., Taşkın Y.

Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2016, cilt.3, ss.735-741

Kitaplar

2021

2021

Türkçe Öğretiminde Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

HARMANKAYA M. Ö.

Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış El Kitabı, Temizyürek Fahri, Türkben Tuncay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.391-412, 2021

2021

2021

Akademik Yazma

HARMANKAYA M. Ö.

Türk Dili I-II, Sallabaş Muhammed Eyyüp, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.520-539, 2021

2021

2021

Dinlediğini Anlama

HARMANKAYA M. Ö.

Türk Dili I-II, Sallabaş Muhammed Eyyüp, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.578-587, 2021

2020

2020

Merkezî Sınav Türkçe Testi (2018) Sorularının Türkçe Dersi Öğretim Programı Bağlamında Değerlendirilmesi

HARMANKAYA M. Ö., SALLABAŞ M. E.

Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar 11, Uzun Gülsün Leyla, Bozkurt Ümit, Arıcı Akkök Elif, Tarcan Dağ Özlem, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara, ss.443-455, 2020

2019

2019

Atsız'a Göre İdeal İnsan

HARMANKAYA M. Ö.

İdeal Türk: Eğitimde İdeal İnsan ve Millîlik Arayışları, Arıcı Ali Fuat, Başaran Mustafa, Editör, TEDEV Yayınları, İstanbul, ss.411-419, 2019