Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Developing Students' Systems Thinking with Education for Sustainable Development Goals

NAAEE 2023- North American Association for Environmental Education-52th Annual Conference, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Ekim 2023, ss.1-2 Sürdürülebilir Kalkınma

Raising Students’ Sustainable Living Awareness through Education for Sustainable Development

NAAEE 2023- North American Association for Environmental Education-20th Annual Research Symposium, California, Amerika Birleşik Devletleri, 12 Ekim 2023, ss.1-2 Sürdürülebilir Kalkınma

The Effect of Environmental Education Course on Pre-service Science Teachers’ Attitudes toward Sustainable Development

ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Cappadocia, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.146-148 Sürdürülebilir Kalkınma

The Effect of Interdisciplinary Science Teaching Course on Pre-service Science Teachers' Integrative STEM Teaching Intentions

ESERA 2023-15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Cappadocia, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.142-145 Sürdürülebilir Kalkınma

Examining Turkish Pre-service Science Teachers’ Awareness about Sustainable Development Goals

4. International Liberty Interdisciplinary Studies Conference, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 03 Ağustos 2023, ss.1-2 Sürdürülebilir Kalkınma

Development of the Sustainable Development Goals Unit for Middle School Students

EJER 2023-10. International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.621-622 Sürdürülebilir Kalkınma

The Relationship Between Pre-Service Science Teachers’ Views About Nature Of Science And Their Epistemological Beliefs

Mediterranean Summit 6th International Social Sciences Congress, Adana, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2021, ss.228

The Effect Of Environmental Science Course On Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy About Environmental Education

Aegean Summit 3rd International Social Sciences Congress, İzmir, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2021, ss.319 Sürdürülebilir Kalkınma

Pre-Service Science Teachers’ Views About Recycling And Recycling Plants

Aegean Summit 3rd International Social Sciences Congress, İzmir, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2021, ss.320 Sürdürülebilir Kalkınma

Developing Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy for STEM Practices through STEM Education

ECER 2021-European Conference on Educational Research, Geneve, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, ss.200

Exploration of Pre-service Science Teachers' Engineering Design Performance Development

ESERA 2021-European Science Education Research Association , Braga, Portekiz, 30 Ağustos - 03 Eylül 2021, ss.15669

Astronomi Dersinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Astronomiye Yönelik İlgilerine Etkisi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.194

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ile Kimya Laboratuvarı Endişeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.122

Using STEM Education to Promote Pre-Service Science Teachers’ Critical Thinking Dispositions

ECER 2020-European Educational Research Association, Glasgow, İngiltere, 23 - 28 Ağustos 2020, ss.543

Investigating Students’ Engineering Design Process Through Integrated STEM and Sustainability Education

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.363-366 Sürdürülebilir Kalkınma

Examination of Pre-Service Science Teachers’ Views About 2018 Science Curriculum: A SWOT Analysis

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.52-54

Investigation of Pre-Service Science Teachers’ Views About Engineering Design Process

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.359-362

A Meta Synthesis Study: Exploring Students' Conceptions on Condensation, Evaporation and Boiling Concepts

ESERA 2019- European Science Education Research Association , Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.142

Revealing Pre-service Teachers’ Mind Maps on STEM Education through STEM Images

ESERA 2019- European Science Education Research Association , Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.131

Exploring Pre-Service Science Teachers’ Views on STEM Education through a STEM Course

Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.477

Stem Eğitiminin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Sürecine Yönelik Algılarına Etkisi

Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.350

Developing Pre-Service Science Teachers' Views Of Nature Of Science And Scientific Inquiry Through Documentaries

Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.531

Effects of STEM Education on Pre-Service Science Teachers' Perception of 21st Century Skills and Competences

NARST 2019-National Association for Research in Science Teaching , Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-5

Gıda Zehirlenmeleri ve Turizm

I. Uluslararası Turizm ve Mikrobiyal Gıda Güvenliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 Nisan 2016, ss.57-59

Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar

I. Uluslararası Turizm ve Mikrobiyal Gıda Güvenliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 Nisan 2016, ss.60-63 Sürdürülebilir Kalkınma

Kitap & Kitap Bölümleri

Socio-scientific Issues in Education for Sustainable Development

Different Perspectives on Environmental Education, Prof. Dr. Sinan Erten, Editör, ISRES Publishing, Iowa, ss.135-145, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

Güncel (2018) Fen Bilimleri Öğretim Programının Öğrenme ve Alt Öğrenme Alanları

Fen Öğretim Programları, Prof. Dr. Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.98-118, 2020

Uluslararası Fen Programlarının Karşılaştırılması: Amerika-Finlandiya-Singapur-Türkiye

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Prof. Dr. Behiye Akçay, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.307-326, 2019

Metrikler

Yayın

38

Atıf (Scholar)

20

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

2

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları