Academic and Administrative Experience

Academic Titles
  • 2022 - Continues Associate Professor

    Yildiz Technical University, Faculty Of Education, Educational Sciences

  • 2019 - 2022 Assistant Professor

    Yildiz Technical University, Faculty Of Education, Educational Sciences

  • 2017 - 2019 Research Assistant PhD

    Yildiz Technical University, Faculty Of Education, Educational Sciences

  • 2014 - 2017 Research Assistant

    Yildiz Technical University, Faculty Of Education, Educational Sciences

Managerial Experience
Non Academic Experience
  • 2019 - Continues Dış Uzman

    TÜBİTAK

  • 2015 - Continues BAĞIMSIZ DIŞ UZMAN

    AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI

  • 2016 - 2017 Misafir Araştırmacı

    Polonya Varşova Üniversitesi

  • 2007 - 2014

    Other Public Institution, Milli Eğitim Bakanlığı

  • 2007 - 2014 İngilizce Öğretmeni

    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

  • 2010 - 2010

    Other Public Institution, Milli Eğitim Bakanlığı, Meydan İlköğretim Okulu

  • 2006 - 2007

    State Agency, Georg Kerchensteiner Schule

  • 2006 - 2007 Asistan İngilizce Öğretmeni (Language Assistant)

    Frankfurt Georg Kerschensteiner Schule

  • 2004 - 2005

    Other Public Institution, Kağıthane Zuhal İlköğretim Okulu

Courses
  • Postgraduate School Based Action Research

  • Postgraduate Curriculum Development

  • Doctorate Reviews of Comparative Educational Program Sustainable Development

  • Undergraduate Teaching Practice

  • Postgraduate Qualitative Methods in Adult Education Research

  • Doctorate Qualitative Research Techniques

  • Doctorate Research Methods and Scientific Ethics

  • Postgraduate Term Project

  • Undergraduate Critical and Analytical Thinking

  • Postgraduate Specialization Field Course

  • Doctorate Research Area Course (PhD)

  • Postgraduate Master Thesis

  • Doctorate Ph.D. Thesis

  • Postgraduate Introduction to Qualitative Research

  • Doctorate Seminar

  • Doctorate Scientific Ethic in Research Methods

  • Postgraduate Science Ethics and Research Techniques

  • Undergraduate Foreign Language Teaching in Primary School

  • Undergraduate Instructional Technologies And Material Design

  • Undergraduate Research Methods in Education

  • Postgraduate Thinking and Problem Solving Process

  • Undergraduate EĞİTİM FELSEFESİ

  • Postgraduate Instructional Design Models

  • Postgraduate Individual Differences in Teaching

  • Undergraduate Education psychology

  • Undergraduate FELSEFEYE GİRİŞ

  • Undergraduate EĞİTİM FELSEFESİ

  • Undergraduate ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Advising Graduates (Non-Thesis)
  • SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YILDIRMA (MOBBİNG) ALGILARI

    Bavlı B.

    B.ÖZBAŞAKÇI(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • Cinsiyet Rollerinin Meslek Seçimine Etkisi

    Bavlı B.

    Z.Naz(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE VELİ OLMAK: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI

    Bavlı B.

    G.BAYIR(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • Yabancı Öğrencilerin Eğitim Tecrübeleri: Bir Fenomenolojik Araştırma

    Bavlı B.

    N.ALUÇ(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • Covid-19 Pandemi Döneminde Liseye Giriş Sınavına (LGS) Hazırlanan 8. Sınıf Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Süreçlerine İlişkin Görüşleri

    Bavlı B.

    F.ÖZDEN(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • Okul Öncesi Dönemde Sosyal Becerilerin Kazanımına İlişkin Öğretmen Görüşler

    Bavlı B.

    E.GÜL(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • Covid-19 Pandemisi Uzaktan Çevrimiçi Eğitim Sürecinde Okul Öncesi Öğretmenlerinin Tecrübeleri

    Bavlı B.

    R.Kaplan(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • 3.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SORUMLULUK KAZANMA BİLİNÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

    Bavlı B.

    H.AKGÜNDÜZ(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Karşı Tutumlarına Etkisi

    Bavlı B.

    T.Üstüner(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • Okul Öncesi Öğretmenlerinin Zeka Oyunlarına Yönelik Görüşleri: Bir Durum Çalışması

    Bavlı B.

    M.Ortaç(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • Manipülatif Oyuncakların Okulöncesi Matematik Eğitiminde Kullanımı

    Bavlı B.

    A.GÜMÜŞ(Student), Masters (Non-Thesis), 2021

  • DİJİTAL ÖĞRENME ORTAMLARININ VE TEKNOLOJİ KULLANIMININ YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE DERSE KARŞI TUTUMA ETKİSİ Creative Commons License

    Bavlı B.

    N.PINAR(Student), Masters (Non-Thesis), 2020

  • LİSELERDE BİRİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR Creative Commons License

    Bavlı B.

    i.NAMLI(Student), Masters (Non-Thesis), 2020

  • SLEK LİSESİ YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİNİN İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ UYGULAMASINA YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI

    Bavlı B.

    T.YILMAZ(Student), Masters (Non-Thesis), 2019

  • Creative Commons License

    Bavlı B.

    S.BOZ(Student), Masters (Non-Thesis), 2019

  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA UYGULAMASINA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİ

    Bavlı B.

    Ş.İMAMOĞLU(Student), Masters (Non-Thesis), 2019

  • ANALYSING OF THE EIGHTH, NINTH AND TENTH DEVELOPMENT PLANS ON VOCATIONAL EDUCATION IN THE PROCESS OF TURKEY’S CANDIDACY FOR THE EUROPEAN UNION Creative Commons License

    Bavlı B.

    S.ÜNLÜESER(Student), Masters (Non-Thesis), 2019

Designed Lessons
Taught Courses And Trainings
  • 2023 - 2023 Practical Action Research Training for Teachers

    Continuing Education Center - Certificate Program

    Bavlı B.

  • 2020 - 2020 Thinking Skills Trainer Training

    Continuing Education Center - Certificate Program

    Bavlı B.